Gå til innhold

Sagt opp, men får ikke lønn i oppsigelsestiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble sagt etter permisjonen min var over, men fikk tilbud å flytte over til et annet kontor i Norge. Takket selvfølgelig nei, da vi har hus og hele nettverket vårt her vi bor nå. Avtalen var at jeg skulle få lønn i oppsigelsestiden, men nå nekter de fordi jeg var sykemeldt før jeg gikk ut i foreldrepermisjon.

Er det noen som har peiling på dette?

Jeg burde vel ha fått varsel om at arbeidsplassen ble flytte til Oslo?

Hvis de mener at jeg fortsatt er sykemeldt, (noe som jeg ikke er), så har de vel ikke rett til å si meg opp!

Dette er veldig frustrerende!

Skrevet

Sykemeldte har bare berenset oppsigelsesvern.

Men du skal ha lønn under oppsigelsen!!! Derom hersker det ingen tvil! Oppsigelsen din begynner ikke løpe før du er ferdig med permisjonen og da skal du ha lønn, selv om det ikke er mulig for deg å gå på jobb (da de har flyttet jobben din til et annet sted).

At du var sykemeldt før du gikk ut i permisjon er fullkomment irrelevant for hvorvidt du skal ha lønn i oppsigelsestiden! Det er tre ulike forhold her. Du var sykemeldt, du var i permisjon, du er i oppsigelse. Når man blir sagt opp skal man ha lønn under oppsigelsen! Uansett om man uken før var sykemeldt eller i permisjon.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg skal til NAV i morgen, så jeg i hvertfall får meldt meg arbeidsledig.

Skjønner ikke at det går an å behandle meg så dårlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...