Sol med 2! Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 En liten oppdatering. Åsna og Harald er nå blitt tre uker og vi har vært hjemme fra sykehuset i ti dager. Utrolig deilig å være hjemme. Mannen min jobber 50% hjemmefra, så vi deler på arbeidet og det går kjempefint. De to små sover, spiser og er lite våkne ennå. Jeg fullammer begge. Åsna som var minst (2.3 kg) har lagt på seg mest. Hun har nå begynt å komme i en 4-timers rytme på spising, noe jeg synes passer utmerket. Hun har vært litt sugeforvirret en periode, trolig pga mye "tvangsmating" på barsel da hun hadde gulsott og ikke orket å spise. Derfor har jeg ikke dobbeltammet den siste uka. Hun tar bare den ene puppen også, så den blir ganske sår.... Men hun får tydeligvis i seg nok mat, når hun bare får tak. Hun er friskmeldt for gulsott. Harald er en veldig utålmodig herremann. Må han vente 5 min på mat fordi søsteren er ved matfatet, er det full misikk etter 30 sek. Godt å ha pappa'n til å prøve å roe gemyttene, da. Harald spiser alt han får, og har hatt et par økedager og en økenatt, hvor han krevde mat hver 1.5 - 2 timer. Det er utrolig slitsomt, men må vel til hvis jeg skal fortsette med fullamming. Han gikk ned 300g på de føste dagene, men har lagt på seg det og litt til så det ser ut som jeg har nok mat. Harald har fortsatt veldig høye bilirubin-verdier (gulsott) og følges fortsatt opp med blodprøver. Har ikke vært i lys på snart to uker. Storebror Ola på 5 1/2 synes det er veldig stas å få besøk av tvillingene i senga si om morgenen. Han viser dem stolt bort, men synes nok kanskje det blir litt mye mas om hvor heldig han er som har fått to søsken på en gang. De første dagene vi var hjemme, var han i det store og hele lite interessert i dem. Nå vil han gjerne ha dem på fanget og sitter og "leker" med dem når de er våkne og ligger på lekematta si. Ellers har vi vært mye på farten de siste 10 dagnene. Var ute på "visning" på 17. mai, søndag 18 var vi i bursag til en fetter, mandag, tirsdag og fredag måtte vi til sykehuset å ta blodprøve (gulsott) og i går var det bursdag for en annen fetter. De to små takler strabasene bra, men er litt mer urolige og må spise/kosespise oftere når de ikke er hjemme. De tar det igjen med søvn de dagenen vi har vært hjemme, da sover de gjerne i 3-4 timer i strekk. Rekorden på natta er 4.5 timer søvn. Det var herlig for mor ;o) Gled dere til mye jobb og mye kos!
phantomet Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Så fint å lese om de fine tvillingene dine Sol med 2! Skjønner at dere har travle dager, men likevel synes jeg dere rekker mye utover vanlig styr... Det er ikke bare bare for storebror å dele oppmerksomheten med to søsken...men han finner garantert ut av det etterhvert. Mitt tips er å vri det til at det er tvillingene som er de heldige, som har nettopp Ola som storebror. Flottere storebror kan jo ingen ønske seg! Fortsett å nyte den hektiske tilværelsen, og lykke til med ammeprosjektet! Du er flink som står på synes jeg. Klem klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå