viny Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 hallo allesammen. Endelig er vi blitt gravide igjen og nå begynner jeg å tørre og håpe på at det skal gå bra denne gangen. Er ikke mer enn 4+5 i dag men sitter med en følelse på at dette går bra. (Innimellom er jeg livredd for det motsatte) men akkurat nå er det den gode følelsen som regjerer. Vi har tatt homeopati, fotsoneterapi, akupunktur og hva som har gjort at spiren satt er ikke godt å si men holder nok en knapp på akupunkturen med litt hjelp fra homeopati. Har bedt om tidlig ul og håper at jeg får det i løpet av neste uke. Venter på time. I tillegg bruker jeg progesteron støtte og albyl-e. Håper at alt dette skal gjøre underverker. Mer oppdateringer senere. Klem fra viny
kaje Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Dette er jo helt fantastisk viny!!!!!! Jeg har fulgt med deg lenge nå...er jo selv i samme alder, blir 46 snart. jeg har ikke fått det til :-( det blir ED på meg. Lykke til med graviditeten...jeg skal sende deg maaannngge positive tanker :-))
viny Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2008 Tusen takk for koselig hilsen kaje. Har sett at du og har vært en sliter her inne håper at dere også lykkes sender masse positive tanker til deg også. Vi lever litt i sånn bølgedaler enda der vi skifter på å være 120 % sikker på at alt går bra til å være veldig usikker på utfallet. Men akkurat nå er jeg bare veldig veldig glad og prøver å nyte at dette sannsynligvis er den siste på oss. Masse klemmer fra viny
precious baby Skrevet 31. mai 2008 #5 Skrevet 31. mai 2008 Hei viny, Gratulerer så mye. bare kos deg. det skal gå fint.
Aiax Skrevet 17. juni 2008 #6 Skrevet 17. juni 2008 Å, så gøy!!! Gratulerer kjempemasse, og lykke til!! Hold på den gode følelsen!!
Dukkedeisi Skrevet 18. juni 2008 #7 Skrevet 18. juni 2008 Det var et kjent nick! Gratulerer!!!!!! :-)
viny Skrevet 21. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2008 hei igjen alle sammen. Tusen takk for koselige hilsener det setter jeg veldig stor pris på. Har vært litt forsiktig her inne enda for jeg tror liksom ikke at det er sant at vi endelig har klart det. Men jeg så jo på tidlig ultralyd at det var noe som vokste der inne. Jeg var ganske nøyaktig 6 uker da jeg var på ultralyd og det var lite men jeg så det. Hjertet hadde ikke begynt å slå enda . Nå var det en litt urutinert lege som tok ultralyden som fikk det for seg at jeg hadde en ekstremt fremoverbøyd livmor, jeg som bestandig har hatt bakoverbøyd. Ja ja jeg så spiren derfor stresser jeg ikke så fryktelig med at ikke legen fikk frem hjerteslagene tror nok det kanskje var litt tidlig. Men det som jeg ikke likte var at i et av innleggene her inne ang. crinone så ble det skrevet at den kan kamuflere en event. sa slik at den ikke oppdages. ???? Dette likte jeg dårlig fordi jeg bruker crinone og albyl.e og babyklister og ble selvfølgelig redd for at dette kunne skje med oss. Noen som kan komme med noe fornuftig der så blir jeg glad- Klem fra viny
mamamimmi Skrevet 24. juni 2008 #10 Skrevet 24. juni 2008 Hei Viny, Jeg sökte litt på nettet om spörsmålet ditt. Jeg fant et svar fra en amerikansk lege til en urolig gravid kvinne. Hun lurte bl.a på om Crinone kan maskere en SA. Legens svar var nei, det kan det ikke. "The progesterone does not mask a miscarriage, nor does it "hide" the bleeding." Kan du få time til UL i uke 8 f.eks, slik at du får se hjertet slå? Mange lykke til og en klem,
viny Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 24. juni 2008 Heisann mammamimmi, Tusen takk skal du ha for svar. Jeg var til ultralyd 4 juni og da skulle jeg være ca 6 uker . Grunnen til at jeg hadde bedt om en så tidlig ultralyd var fordi vi skulle reise bort og bli borte til august. Jeg fikk tilbud om en ul til ca 3 uker etterpå for å dobbelsjekke. Da synes jeg ikke det var nødvendig fordi jeg så jo akkurat det samme som den legen som tok ul gjorde. Jeg vet at jeg så et lite foster ( så mange ganger har jeg vært til ul at jeg tror at jeg kan se akkurat slike ting). Legen hadde problemer med å få frem bildet på skjermen og så snart det var noe der klarte hun ikke å knipse noe før det var borte igjen. Kun på et bilde var det synlig. Jeg takket nei til noe mer ul før den vanlige i slutten av august.Orker ikke å komplisere noe mer. Går det galt så gjør det det men jeg har en god følelse denne gangen. Før den ultralyden hadde jeg ringt til unn for å få resept på crinone og bedt om at den legen som hjalp meg med det skulle ringe meg. Det gjorde han i dag og rimelig illsint og sur for han mente at det burde jeg ha bedt om når jeg var der og ikke plage dem med slike ting dette var faktisk min oppgave. Jeg fikk resepten men han mente at de hadde sett noe som ikke var normalt på ultralyden????? Hvordan han kan si noe slikt som ikke engang var i nærheten når ultralyden ble tatt er for meg en gåte. Jeg vet ihvertfall hva jeg så . Tror det er normalt jeg men er kanskje ikke kommet fullt så langt slik at jeg bare var 5 uker da jeg var der. Er en smule redd nå men jordmora jeg var hos til kontroll en uke senere sa noe som jeg har bitt meg fast i husk på at så mange ganger som du har vært gravid så er livmora veldig stor i forhold til de som er gravide for første gang. Masse plass til å gjemme seg bort. Håper så inderlig at dette går bra. Hvis du finner ut noe mer må du fortelle meg. Klem fra viny
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 24. juni 2008 #12 Skrevet 24. juni 2008 Kjære Viny. Jeg ble litt oppgitt på dine vegne av den siste uttalelsen fra legen. Illsint og sur klarte han trolig ikke tenke klart. Jeg håper du klarer å beholde den indre roen du har denne gangen, vissheten om at det skal gå bra.Crinone og albyl er god støtte,og jeg håper og tror at denne gangen er det din tur Viny. God klem i fra
mamamimmi Skrevet 25. juni 2008 #13 Skrevet 25. juni 2008 Hei Viny, Veldig dumt av legen å si at noe ikke er normalt uten å presisere. Skal du sitte der igjen med uro?? Jeg gjorde den förste UL i uke 8. Da kunde legen (som var fertilitetsekspert) måle spiren og se hjertet slå. Han kunde se at den vokst som den skulle. Hvis du bare var i uke 5-6 er det nok vanskelig å se det man trenger. Jeg förstår at du vil vente til august. Mange gravide ser ingenting i uke 6, men i uke 7-8 er det der. Hvis man vil ha klart svar kan hcg måles + ny UL senere. mange tanker og en klem
viny Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. juni 2008 Takk skal du ha. Jeg er så sikker på at det går bra denne gangen at jeg ikke orker å bekymre meg så mye selv om det selvfølgelig av og til skvetter en bekymring forbi. Jeg så jo selv spiren og er rimelig trygg på det. Akkurat nå er vi på ferie og kommer ikke hjem før i august og derfor har jeg tenkt at det er tidsnok å få en ny ul da. Kanskje jeg skulle tatt den før men hvis det ikke går bra så vil jo det vise seg snart. Jeg har ikke hatt noen blødninger og hittil kjennes alt greit ut. Ser av innleggene her inne at det er mange som ikke ser så mye i uke 5-6. Regner med at hun som tok ul ikke akkurat var så vant heller. jordmora sa det ganske greit at så mange ganger som jeg har vært gravid så var min livmor som et pallas og ikke akkurat en hybel med tekjøkken derfor var det nok av plass til å gjemme seg enda. Vi satser på at det går greit denne gangen. Klem fra viny
jenkas69 Skrevet 25. juni 2008 #15 Skrevet 25. juni 2008 Gratulerer så masse viny! Så hyggelig at du har fått full klaff! Godt at du har en god følelse denne gangen. Du vet hva du så på ul, og som du sier er du jo ganske erfaren:) Jordmoren din har sikkert også et godt poeng i det hun sa. Kos deg på ferien og nyt svangerskapet! Ønsker deg masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå