malleleo Skrevet 25. mai 2008 #1 Skrevet 25. mai 2008 Jeg lurer på om jeg kan merke en MA ved å ta en CB test i uke 8 for eksempel? slik at jeg kan være helt sikker på at spiren lever enda, eller vil HCG slå ut selv om spiren er død? Nervøs, 5+6 uker på vei..
Gitte ♥tvillingmamma♥ Skrevet 25. mai 2008 #2 Skrevet 25. mai 2008 Hvis embryoet er dødt, men ikke støtt ut av kroppen enda så tror nok kroppen fremdeles at den er gravid (eller at embryoet/fosteret lever) og dermed produseres fremdeles hcg og du vil få pos utslag på test uansett. Vil jeg tro.....
HH72 Skrevet 25. mai 2008 #3 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har hørt at man kan få pos HCG 3 uker etter spontanabort og da gjelder det sikkert også for MA, kanskje enda lenger
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2008 #4 Skrevet 25. mai 2008 om du har en ma, vil kroppen fortsette å tro at du har et levende foster, det er grunnen til at det ikke frastøter seg det selv. hcg vil fortsette å stige og symtomene vedvare, det er derfor vansklig å være sikker på en ma uten ultralyd. er du veldig nervøs kan du ta ultralyd mellom uke 8 og 10, men for å berolige deg så vil du mest sansynlig merke en ma ved at du kan få litt rød utflod, bare som et lite tegn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå