Gå til innhold

Flere spørsmål

Lotta med novembergutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spurt om ting mange ganger før her inne, men det er stadig noe nytt jeg lurer på;

Aller først må jeg si at jeg egentlig ikke aner om vi har rett til dette smutthullet, men jeg tror ikke det, i og med at jeg ikke kommer til å være under utdanning mer enn 7 mnd etter knøttet kommer. Pappan vil likevel være i jobb hele tiden. Etter disse 7 mnd kommer jeg til å gå hjemme og leve på pappans penger, så da får vil vel ikke rett på noe mer da?

Men det jeg lurer mest på; hvordan gjør jeg det konkret fremover nå?

Jeg har meldt meg opp til et nytt årsstudium selv om jeg egentlig er ferdig denne våren. Regner ikke med at jeg kommer til å fullføre dette årsstudiumet, med mindre det interesserer meg veldig. Trenger jeg da å søke permisjon fra skolen nå baby kommer i okt/nov?

Skal jeg søke om vanlig støtte fra lånekassa nå i sommer? Blir da den vanlige støtten omgjort til fødselspenger når den tid kommer? Eller blir støtten avbrutt for så å bli gitt ut som fødselspenger?For jeg får vel ikke dobbelt opp? Og når søker jeg om fødselspenger fra lånekassa?

Skjønner ikke helt hvordan det blir med tilbakebetaling/omgjøring til stipend på de pengene jeg mottar før babyen kommer...

huff, det er så mye jeg lurer på, men synes det er så vanskelig å få det ut - formulere korrekt hva jeg lurer på ... Dette ble jo sikkert kjemperotete, men kan kanskje hende noen skjønner hva jeg mener :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...