Gå til innhold

hvor mye tøybleier

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mange tøybleier trenger man til en nyfødt baby?? er det fare for at det trekker gjennom eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke kommet igang enda, venter på baby! Men de sier at man trenger 24 stk til fulltids bruk. Jeg kjøpte det på Jysk, til 98kr for 12 stk. Så det er jo veldig billig. Man må ha noe vanntett utenpå, mange bruker ullbukser, ellers fins det noe som heter pul-trekk. De er et vanntett men pustende stoff som er formet som en engangsbleie, og fins i utallige farger og mønstre..... Man trenger kanskje fire av de, de koster fra 79kr pr stk.

Ullbuksene blir tettere etter en del bruk og vask, så lekkasjer har lettest for å oppstå i starten ettersom jeg forstår.

Men sjekk på bleieboden.no, der finner du info om forskjellige løsninger, det fins et utall tøybleiemodeller nemlig. Der finner du ut om vasking og ikke minst oppbevaring også.

Skrevet

Hvor har du kjøpt pul-trekk til 79kr stk?

Skrevet

Takk for svar lillemans mamma, men hvordan var de bleiene du kjøpte på jysk, er det formsydde eller sånne som du bretter selv??

Skrevet

Det var gammeldagse brettebleier, 70 ganger 70cm. Har tørrtrent på bretting, (se video på utube! Diaper folding) syns det virker ganske greit. De kan brukes som vaskefiller hvis jeg går lei eller skal bruke annen bleieløsning.

Er spent på den brettingen, og lurer på om jeg går over til alt-i-ett-bleier ganske tidlig.

PUL-trekk var imse vimse på bleieboden. (tror jeg) Men de trenger man ikke mer enn ca fire stk av, så da kjøper jeg noen litt dyrere som jeg likte utseendet bedre på.

Skrevet

hehe :-) fant sånne brettebleier på sparkjøp også som ikke kosta så mye :-) men har sett litt på de Bum Genius Onesize bleiene, lurer på og kjøpe 12 sånne og en pk med brettebleier i tilegg :-)

men har ikke snakke med sambo om dette med tøybleier så vet ikke helt enda da ;-) litt dumt om han ikke vil bruke d :-p men selvfølgelig, vi kan jo alltids kombinere :-p

Skrevet

Jeg har kjøpt en BumGenious all-in-one bleie, og den tørket fort etter vask, syns jeg. Det har også litt å si for vi har ikke trommel og har ikke lyst til å bli avhengig av en heller. BG onesize er vel laget av omtrent det samme, så jeg har enda mer lyst til å kjøpe den nå. Men kjøper bare en først for å se. Ikke alt passer for alle rumper...

Jeg skal vente med å bestille til de får inn flere mønstere på wetbagene, (bleieboden) jeg skal ha to av de til å ha på badet. orker ikke en bøtte som må flyttes rundt for vi har liten plass. wetbag høres fint ut: vrenges inn i maskin og lukk døra!

Skrevet

men jeg må få sambo med meg på dette med tøybleier så er det bare og handle ;-) snakka med ham i ste og sa at jeg hadde kikka litt, han hørtes ikke negativ ut, men trodde ikke at de var like tette som andre bleier.. men skal vise ham litt på nett så får han se :-)

Skrevet

Ja blir gøy å prøve! Vi brukte papirbleier til førstemann, så jeg husker jo at de ikke bestandig holder på alle uhell! Særlig i starten tror jeg det blir uhell samme hva man bruker. Særlig mm-bæsj spruter ganske bra... Skal ikke skylde på bleiene om det skjer et par ganger i uka med liten baby. Senere blir alt greiere.

Skrevet

tror jeg uansett blir og kjøpe brettebleier til den første tida når det brukes masse bleier, om sambo ikke vil bruke de, så blir det litt opp til ham, kan jo kombinere bruk av tøybleier og vanlig bleier også.. men vi får se :-)

Skrevet

Ville kjøpt 2 pakker med brettebleier i tillegg til BGene eg....Vi har 21 bleier til snuppa på 14 mnd og da går det akkurat med 2 vask i uka. Hun bruker jo bare 4-5 bleier om dagen,og en nyfødt bruker gjerne minst 10;) Men en 12 pk med brettebleier på Jysk koster jo ingenting, og de kan brukes til stelleunderlag og innlegg i lommebleier senere:)

Vil anbefale deg å bruke formsydd med ullbukse på natt for det puster best. Da har babyen gjerne på bleien 12 timer i strekk og stumpen har godt av luft:) Bambus er et fantastisk materiale synes eg! Antibakterielt, superobserberende og ekstra miljøvennlig:) Og så holder det seg mykt også uten tørketrommel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...