Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett at mange har fått beskjed av jordmor om at høyt sf mål vil si stor baby.. Hadde en lang prat med min jordmor om dette, da jeg selv ligger litt høyt.. Hun sa at det hadde ikke noe med størrelsen på barnet og gjøre..(så lenge det ikke plutselig var stor forandring på kurven).. Grunnen til at noen hadde høyere mål enn andre var pga formen på kroppen, om mann hadde en brei eller smal livmor osv...

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. Joda,det stemmer nok med noen:p

Jeg hadde skyhøyt sf mål med sønnen min og ut kom en klump på 4520g:p

Nå har jeg også litt over den røde streken,men ikke over normalen tror jeg og bebisen er estimert til å være ca 3700g ved termin.. altså 6% over normalen:p

Noen stemmer det på og andre ikke.hehe..

Jordmor sa forresten at jeg kom til å få et stort barn ut i fra sf målene sist,og ho hadde jo rett:p

Skrevet

Stemmer ikke på meg! Jeg har ligget helt øverst i det skraverte feltet begge gangene, og min jente veide 3590 12 dager på overtid forrige gang. Skal ta ks 9 juni 7 dager før termin og er veldig spent nå, men legen sier jeg får et helt normal stort barn.

Stor mage betyr ikke stor baby!

Skrevet

Jeg har høyt SF-mål, helt i overkant av det skraverte feltet, men iflg jordmor er dette pga at jeg bærer barnet høyt. Det behøver altså ikke ha noe å gjøre med størrelsen på babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...