Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er helt ny her.

Har hatt 5 ivf, noen frys og har pr. i dag ingen barn.

Problemet er at egget ikke vil feste seg.

Har igjen 1 av 3 forsøk hos Nordica med ass.hatching. Er urolig etter å komme litt videre og har derfor sett at det åpner seg nye muligheter for eggdonasjon. Regner med at det er forskjell på hvor fort en slik prosess skal gå. Har lest her at det går fort bl.a i Spania.

Selv er både mannen min og jeg lyse i hud og hår så en halvspanjol blir kanskje litt rart?? Kanskje feil uttrykk, men..

Vet noen hvor lang tid det tar i Finland f.eks??

Håper jo å få et barn som er mest mulig lik oss begge ;)

På forhånd takk for svar :I)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Jeg har fått ED ved Instituto Marques i Barcelona. De var uhyre profesjonelle, og det var ingen ventetid. De finner donor som matcher ditt uttseende, så det trenger du ikke bekymre deg for! Hvis du er 180 og platinablond, har de kanksje ikke hauger av slike donorer, men en blond, gråøyd, slank kvinne fant de ihvertfall til meg!

Jeg valgte denne klinikken fordi de ikke hadde ventetid på donor, og fordi de svarte så fort på mailene mine i forhold til andre klinikker jeg tok kontakt med. Jeg tenkte først på Riga, for jeg tenkte også at der er kvinnene veldig like oss nordmenn. Men med ventetid på egg på 5-6 måneder så var min beslutning enkel!

Lykke til uansett hva dere velger!

PS, jeg er lykkelig gravid i uke 16.

hilsen

Skrevet

Heisan:)

Jeg har tatt ED både i Finland og Riga, og skal nå til Spania.

I Finland er det laaaaaang ventetid. Der er ikke donorene anonyme lenger, og det har forlenget ventetiden endel. Sist jeg sjekket var den nesten ett år.

I Riga på EGV-klinikken er ventetiden ca 3 mnd nå.

Denne gangen har vi valgt og dra til IVI- klinikken i Alicante. Der er det ingen ventetid nå. Vi skal ned dit på forsamtale 17.juni.

Både IVI i Alicante og AVA i Finland har gode resultater og vise til, og det samme har Instituto Marques som "Bedre sent enn aldri" har brukt.

Flere norske par er også veldig fornøyde med AVA-peter (AVA-klinikken i St.Petersburg). Her er det ikke ventetid, og man får veldig hyggelig og individuell behandling av dr. Olga. Ingen samlebandsfølelse der, nei.

De dyreste klinikkene er de spanske som jeg har nevnt, samt AVA i Finland, men disse er samtidig de med best resultat.

Inne på www.onskebarn.no vil du finne oss som holder på med ED, og der ligger det også linker til de ulike klinikkenes hjemmesider.

Jeg kunne skrive side opp og side ned, men spør om det er noe du lurer på. Send en mail til de ulike klinikkene som virker interessante, og velg etter det.

Jeg har en flott kommunikasjon med min kontakt i Alicante, og er sålangt veldig fornøyd med valget vårt:) Så gjenstår det bare og se om de kan gjøre meg gravid:o)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen alle sammen!

Dette her er utrolig skummelt og utrolig spennende på samme tid!!

Hadde tenkt å gi oss etter dette siste forsøket i DK. Gruer meg sinnsykt for å evt gå i en tilværelse uten å kunne gi meg og mannen min et lite barn... Men slik er det vel med flere av oss.

TUSEN takk for at dere kunne gi meg så bra informasjon. Den åpnet virkelig en dør for oss.

Godt å høre at det finnes blondiner i spania med blå øyne, ellers har island vært ganske interessant men skjønner at det er delte erfaringer mht. ventetid osv. der også.

Skal gå inn på ønskebarn å lese der¨. Er det noen her som har erfaring fra klinikken på island så setter jeg pris på det. Man vil jo helst komme igang så fort som mulig ;)

klem

Skrevet

Hei.

Jeg er gravid i uke 19+1 etter ED i Alicante. Vi har også vært på Nordica før dette, og Volvat her hjemme. Det var eggene som ikke festet seg hos oss også, og etter en samtale med Lindberg på Nordica, hvor han sa at det var ED som ville øke våre sjanser mest, bestemte vi oss for et forsøk til med det. Vi valgte Spania pga resultater og ingen ventetid. Har fortsatt mail kontakt med de..:)

Masse lykke til uansett hva du bestemmer deg for.

Skrevet

Vi har vært på Island (Art Medica) og hadde full klaff på første forsøk. Er selv veldig fornøyd med klinikken, krever at man er litt "masete" (pr.mail) for å få ting kjapt på gli - noe som funket bra for oss :o)

Er nå i uke 37 og blir det en tur til så velger vi Island igjen!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...