Gå til innhold

dere som går overtid, ikke for å skremme men..

Anbefalte innlegg

hadde jeg vært dere hadde jeg bedt om xtra sjekk av baby og fostervann for å være på den sikre siden.Jeg har ikke fått noen svar ennå men tror at hvis jeg hadde fått føde til termin så hadde jenta mi fått leve.tror det er greit m ekstra sjekker når man går over er en erfaring jeg vil ta med meg til eventuell ny graviditet.

Fortsetter under...

Hei!

Er veldig trist å høre at du mistet babyen din..

Jeg er åtte dager på overtid, men sjekket fostervann for fem dager siden og hjerterytme for en dag siden og alt var bra.. blir satt i gang mandag hvis ingenting skjer..

Men alikevel er jeg redd for babyen min..

Liker ikke å spørre men.., merket du på noen måte at noe var galt??

hadde termin den 12 og legetime den 14 og da hørte vi hjertelyden neste legetime var den 21 og da fant de ikke hjertelyden.da var hun død. skulle ønske jeg fikk sjekk av fostervannet og for i følge de på sykehuset var det nesten tomt for fostervann og hun hadde vært død noen dager.

hun har hele tiden beveget seg lit og d visste min lege og han sa at på slutten pleier de å bevege seg mindre så jeg tenkte at med denne rolige babyen så må det da bli opp til nesten ingen bevegelse.så tenkte ikke noe over det,

sa og til legen at de andre tre beveget seg mye mer. da er det vel en rolig baby.

så har jo ikke merket at noe var galt bare at jeg var irritert over hvor lite liv hun ga fra seg.nå tenker jeg at jeg burde ha mast mer om hvor lite hun beveget seg men hver gang jeg har hørt hjertelyden så har jeg blitt beroliget

Føler veldig med deg og kondulerer for ditt tap.

Jeg blir forbannet når jeg hører om så mange i din situasjon og alikevel skal det her i landet på nesten alle sykehus praktisere at man skal gå to uker over terminen og noen går faktisk litt lengre enn dette også. Leste en artikkel i gravid nr 7 i 2007 ang. overtid i henhold til terminen. Der sier Overlege Jakob Nakling ved føden på Sykehuset i Lillehammer at de norske retningslinjene for når man setter i gang en fødsel, ikke er i samsvar med internasjonal forskning. Så han mener at flere noske barn kan årlig reddes fra dødfødsel eller alvorlige fødselsskader ved å indusere (sette i gang) i uke 41. I USA og Canada går gravide sjelden mer enn en uke over terminen, mens man i Skandinavia venter i inntil tre uker, Grrrrrrrr, men enda i følge Sylvia Brustad skal vi ikke få flere ultralyder i svangerskapet her i Norge, verdens rikeste land. Beklager dette ble mye fustrasjon i fra meg, men ønsker deg alt godt videre, klem.

Er forferdelig trist å høre din historie, spesielt når jeg bare kan titte ned i armkroken for å se min prinsesse.

Vil egentlig bare si at jeg hadde en jordmor som var utrolig opptatt av dette med liv. Jeg var hos henne onsdag (21 mai, termin 26 mai), og jeg fortalte at jeg syns det var litt mindre liv fra mandagen(19 mai) av, men ikke noe som gjorde at jeg ble bekymret, "for jeg kjenner jo at det er litt nå og da" sa jeg. Hun bare så på meg, og ringte direkte til sykehuset og jeg fikk beskjed om å innfinne meg der om maks en time. Hun har vært kjempenøye på det og vært knallklar på at det var noe å ta på alvor. For selvom ikke jeg trodde at noe var galt, så var hun desto mer bestemt på at du SKAL kjenne liv, og hvis ikke, så reiser du på sykehuset øyeblikkelig. Bedre 100 ganger for mye enn 1 for lite, prentet hun inn i meg.

I mitt tilfelle var alt fint og testen ble noe amputert fordi det viste seg at jeg var i fødsel, men jeg skjønner nå at jeg skal være glad for at jordmor var så veldig bestemt på dette. Skulle bare så indelig ha ønsket at du hadde hatt samme jordmor.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...