Gå til innhold

Lei, deprimert og desperat...

Anbefalte innlegg

Er så lei at jeg nesten er deprimert.. Alt er bare dritt om dagen, prøver å finne lyspunkt, men det er ikke lett... Hvis jeg ikke føder snart tror jeg kommer til å gå skikkelig i kjelleren... er "bare" fire dager over termin, men det er mer enn lenge nok for meg, har vært i stadiet "nå kan det skje noe når som helst" i flere uker.. Alle rundt meg prøver å trøste med at han kommer når han er klar og skjer nok noe innen noen dager nå..

Har prøvd alt for å få det igang, modningsakupunktur med strøm, gått harde turer oppover bakker, vasket huset og flyttet på sofaer, hatt sex, spist sterk mat og lakris.. Også prøvd å være i ro og slappe av og ikke tenke på det.. det eneste som skjer er konstante kynnere som tar seg opp når jeg er aktiv og kommer med jevne mellomrom, mensmurring og murring i ryggen. Har trodd det har begynt flere ganger, og blir så glad og bare venter på at det skal bli verre, men blir desto mer skuffet når det går over igjen...

Det verste er at jeg er blitt så redd, ikke for¨å føde, men for at det skal skje noe og jeg ikke merker tegnene på at noe er galt... er så redd for å miste babyen min..

trenger å få han ut nå, så jeg kan få litt kontroll over livet igjen..

Tenkte å reise til jordmor på mandag å forklare alt, håper hun kan hjelpe.. ihvertfall bestille time til overtidskontroll før neste helg..

Har hatt et vidunderlig svangerskap, er bare så trist at det skal ende slik.. Bare lyst til å være i fred å gråte.. Kjenner ikke meg selv igjen..

Ble mye klaging dette, men godt å få ut litt.. Har noen andre hatt det slik?? Noen som har opplevd å bli satt igang før 14 dager etter termin?? Lurer på om jeg burde ringe føden og forklare situasjonen... Kan de hjelpe??

Alt er bare trist og grått...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137830425-lei-deprimert-og-desperat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg :-)

Trist og slitsomt å føle det sånn :-( Jeg er ikke på overtid enda, men bekymrer meg støtt for mitt lille nurk i magen, er 35+4 i dag. Synes det er veldig trist å lese om flere som kommer hjem fra sykehuset alene uten babyen :-) føler med dere.

Det er nå en gang sånn at babyen kommer når den er klar sies det, men jeg spørr derfor meg selv om hvorfor er det noen som er så uheldig å miste det sånn på tampen av fødselen da ? jeg syns du skal ta deg en tur til jm på Mandag og fortelle henne hvordan du har det, å kanskje hun kan hjelpe deg eller du kan ta kontakt med føden selv å si at du er veldig urolig for babyen din og be om å få komme til dem på en undesøkelse.

Lykke til videre, du skal se det går helt fint, vi må ihvertfall ha trua på det begge to :-)

Jeg syns det er kjempesmart av deg å snakke ut med jordmor;) HUn aner nok råd, og det er absolutt mulig å sette igang fødseler. Det skjer stadig vekk! Klart det er viktig at mor har det bra,

Selv har jeg 7 dager til termin og merker alt nå presset fra alle andre om at NÅ må det jo ha skjedd noe osv.. Ellers er jeg fortsatt rolig, men det er jo fortsatt før termin så aner ikke hvordan jeg ser på det hele om jeg skulle passere termin. Da jeg var til første UL fikk jeg tips om å sette en dato 2 uker etter termin, og forholde meg til denne. nettopp fordi man ofte kan gå over tiden. Men må vel innrømme at det er termindatoen jeg har forholdt meg til hele veien så det klarte jeg jo ikke.

Hold ut, og jobb med psyken som er viktig for deg under en eventuell fødsel! Ikke la dette felle deg, tenk på den lille i magen, legg merke til bevegelser og følg med på det mønsteret den lille har. Evnt spis noe søtt, eller noe du vet den liker. Prøv å nyte det hele og se at det er samme hva ikke mange dager til du er ferdig! Tenk så godt du har hatt det så langt, hvor langt du har kommet, og hvor kort tid du har igjen. Finn deg noe å kose deg med, være seg hobby, film, venner, kafetur, ut og spise.. ja, hva som helst som skal til. Det kan jo være en del uker til neste gang du får sjansen vettu;) For du vet jo hva som kommer, og den som venter på noe godt.. hehe.. Det er MANGE som går over tiden. Husk det! Og snakk for guds skyld med jordmor, hun har nok snakket med mange som er i samme situasjon. Og du er jo ikke alene om å vente. VI er jo flere her inne. litt plagsomt å være sent i maiklubben og lese om alle andre som føder. Hva med å styre litt unna alle meldingene her inne? Tror det lett kan gi deg feil fokus.

Tenk at det er siste gang på lenge at du bare kan tenke på deg!!! Snart kommer en ny sjef og et ganske så endret mønster i hverdagen;) Slapp av og nyt roen du nå kan ha!!!

Beklager at jeg sier det men dette provoserer meg å si til andre som kanskje har en tøff stund. Lei meg for tapet ditt, og syns det er urettferdig at verden er som den er. Men likevel er det mange som går overtid og får helt friske fine barn. Ja, man bør følges hyppigere opp og det bør vurderes å sette igang osv. Men mange føder naturlig på overtid uten at dette skulle være en problemstilling. Hva med å hjelpe folk opp istedetfor å gi bekymringer?

Har selv opplevd å miste veldig nære når jeg minst har ventet det, men lever nå livet videre for det uten å skremme opp alle andre med hva jeg vet kan skje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...