Gå til innhold

Teutonia Prestige vs Teutonia Mistral

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har Mistral og er veldig fornøyd med den. Den var veldig fin som babyvogn (jeg hadde softbag). Lett bag som var enkel å ta med seg ut av vognen. Den blir kompakt når man slår den sammen og er relativt lett å bære inn og ut av bil. Som vogn for smårolling som jeg har nå er den også super. Men såvidt jeg skjønner gjelder alt dette for Prestige også, mens hovedforskjellen er at der kan man feste på MaxiCosi bilsete. Så da blir det jo et spørsmål om du trenger det. Mulig dette ikke var til særlig hjelp likevel...

Mistralen kan man vippe over håndtaket, mens Prestige kan man snu sportsvogninnsatsen. Prestige er vel litt høyere og man kan også velge hardbag. Vi har Mistral og er veldig fornøyd, veldig praktisk at man kan snu vogna etter vær og vind.., jeg ville ha gått for den! :o)

Den største forskjellen er vel, så vidt jeg kan se det, at Prestige kan brukes som duovogn, hvor man da får en egen bagdel. Vi får barn i november/desember, og jeg ser for meg at mykbagen eller hardbagen til Mistral kanskje blir litt liten til vinterpose og sånt? Behov for å bruke bilstol på vognen har vi ikke. Vi hadde egentlig bestemt oss for Mistral, til jeg leste litt om Prestige i katalogen, og nå ble jeg plutselig usikker. Og hvis de i tillegg ligger helt likt i pris (sjekket ikke Prestige dessverre, så vet bare hva Mistral koster) blir nok valget ennå verre.

Noen som har tanker angående dette med egen bagdel i forhold til å ha myk/hard-bag i sportsvogndelen?

Bare for å informere; man kan også vippe styret over på Prestigen også, trenger ikke bytte rundt innsatsen for å snu for vær og vind:)

Har som du skjønner Prestigen selv:)

Ville absolutt gått for den, lite pris og funksjonell forskjell i det store og det hele. Liker den for at den er de 6 cm høyrere, da jeg føler mistralen er noe lav. Dette likte far i huset også som selvsagt er noen cm høyrere enn meg. Den er 1 kg tyngre enn mistralen.

Syntes det er gunstig at man kan putte på forskjellige hardbagger så man kan tilpasse barnet og når det er født og event for fremtiden med barn nr 2.

Du kan velge 3 forkjellige hardbagger + mykbag selvsagt.

duobag: 73 cm lang- 33 bred- 18 cm høy

fashion bag: 74 cm lang- 36 cm bred- 20 cm høy

mindre hardbag som man legger inni sportsvognen: 74- 30- 21

mykbag: 80 cm lang

Lykke til

Annonse

Eg er veldig fornøgd med prestigen min....den er liten og lett...lett å køyre...tek liten plass i bilen...god handlekorg under...og veldig bra at ein kan snu håndtaket på vogna..Det er veldig bra....Har nå hatt den i over 1 år, og den kan berre anbefalast...

skal bruke den til den eg har i magen og no...eg hadde ingen erfaring med teutonia før eg kjøpte denne,men eg kan berre komme med positive erfaringar med den....

Prisen er bra for vogna og....og ein kan velge mellom både duovogn og kombivogn...eg har duovogn...mange fine farger å velge mellom...:)

Annonse

Ok, mulig Mistral er dyrere enn Prestige da, for Mistral koster 5600 og så er det 1800 for hardbag. Jeg hadde gått ut fra at Prestige er dyrere siden det er en duovogn. Eller så har bare prisene økt temmelig kraftig det siste året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...