Gå til innhold

farge håret

Gjest

Anbefalte innlegg

alle sier at man kan farge håret, så da prøvde jeg det idag.......sitter med det i nå faktisk. Skal i konfirmasjon i morra så jeg tenkte å "stæsje" meg litt da vet du. Men jeg kan ikke skjønne at det er helt sunt. For det lukter jo så stramt. Er ikke amoniakk i den står det, men fy for ei lukt. Når man ikke kan male, så skjønner jeg heller ikke at man kan gjøre dette. Jeg skal uansett ikke gjøre dette igjen ila svangerskapet. Noen andre med erfaring??? Brukte garnier nutris

Fortsetter under...

Det sies at man ikke skal farge håret når man er gravid. Sto en stor artikkel om kjemikalier i "Gravid" i begynnelsen av året, og der var hårfarging en av de tingene som ble anbefalt å la være.

Jeg har tatt striper hos frisøren i dette svangerskapet, men hun sa også at jeg ikke burde farge hele håret. Men jg tror du får like mange svar som antall personer du spør ;)

Åh nei, jeg synes det er så ekkelt å være så sinnsykt kvalm nå, etterpå - men da går det vel bra med den lille, håper jeg. Huff, håper bare jeg ikke har gjort noe dumt.

Skulle ønske det kunne stått - " må ikke brukes av gravide" - om så var tilfelle, på hårfargene.

Huff dette var dumt av meg å gjøre......forsent å angre nå. Får bare håpe at alt har gått bra da

• 2 uker senere...

Hej,

Vill bare roe dig ned lite.

Farge håret en gang er ikke noe farligt. Det er kanske ingen ammoniak i fargen, men de bruker andre stoffer før att kunna åpne hårstrået.

Det som kan påvirke det er viss man står som frisør til daglig og ikke bruker handsker + inpust av en masse andre kemikalier i tilegg. Farge håret sitt ett par ggr under graviditet gør ikke noe. Det lover jag dig.

Man blir ju litt extra sensitive over før dofter nær man er gravid, så kvalmen din beror nog på det.

Kos dig vidare og ikke oroa dig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...