Gå til innhold

Noen som har hatt 2 KS for så å føde vaginalt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er litt forskjellig praksis ute å går på de forskjellige sykehusene. Det kommer helt an på hvor du bor og skal føde. Det er ikke umulig å føde vaginalt etter to KS. Jeg fikk beskjed om at hvis jeg hadde et stort ønske om å føde vaginalt, ville de gjøre det mulig for meg å få prøve. Jeg ville da blir fulgt ekstra nøye opp under fødselen. Siden jeg i tillegg får store barn så valgte jeg et planlagt KS, men som sagt, det er visst ikke umulig:-)

Vanligvis får du ikke det.

Risikoen for at livmoren revner under en vaginal fødsel er 0,5-1% ved ett keisersnitt. Har du to keisersnitt fra før er risikoen enda større. Sjansene for at barnet overlever en livmorrevning er gode, men de klarer ikke å redde alle.

Hei, jeg har ikke det men kan bare fortelle det de sa til meg på Ullevål. Jeg har et haste snitt, og en reoperasjon av ks etter 6 uker. Da skar de i samme snitt. Jeg skal ha et barn til nå og har fått planlagt ks. Legen sa at fødselen kan selvfølgelig gå helt fint, men at jeg skulle være klar over at arrvev ikke er tøyelig og at man ikke kan ligge så lenge med rier. Bla. kan arret gå opp. Og som hun sa, da blir det hastesnitt igjen! Jeg er derfor ikke villig til å gjennomgå en "dobbeltfødsel" igjen, ved å holde på og holde på, for så å ende i keisersnitt allikevel. Da er man jo totalt utslitt på forhånd.. Gruer meg skikkelig for ks igjen, men ungen må jo ut. Lykke til med valget ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...