Gå til innhold

Kan jeg begynne å trene nå?

Anbefalte innlegg

Det er nå gått seks uker siden jeg tok KS.

Kan jeg nå begynne å trene?

Hva slags trening er det greit å begynne med? Noen tips?

Jeg er vant med å trene ganske mye. Jogget en del før jeg ble gravid.

Jeg er jo livredd for å få brokk, så vil ikke ta noen sjangser liksom.

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hadde akkutt ks sist. Fikk beskjed om å vente 6 uke med trening. D viktigste e å ikke bynne hard eller overanstrenge dæ.

Æ gikk tur med barnevogna før 6 uke va gått. Bynte først med små turer , så litt lengre, så noen bakker, så større bakker. Når 6 uke va gått bynte æ å trene 10min hver dag på en slags sykkel/steppe maskin æ lånte mæ. Va oppe i 20 min etter 3-4 uke.

3 mnd etter fødsel va æ ferdi med å trene. Va da tilbake til mitt vanlige mæ:) ca 58 kg. Va væll ca 85 når babyen kom ut. Ca 72 når å kom fra sykehuset 5 daga etter fødsel.

Fikk litt tips hos mine venner for å gå ned i vekt. Di beste rådene var spis sunt, spis ofte(hver 2-3time) og ikke spis etter 8 om kvelden. Hjalp mæ mye:) Gikk alldri sulten, men va ganske godtersjuk:) Unna mæ en sjokolade og ett glass brus i uka.

• 2 uker senere...

Hva kalorier angår kan man unne seg brus hver uke, i grunn så ofte man ønsker, om man drikker light-brus. Jeg drikker veldig mye Cola Zero. Selv hadde jeg ks 28.01. Veide 93 da, veier 63 nå. Har jogget flere ganger i uken etter 7 uke. Ikke brokk eller andre problemer. Spiser sunt. Men selvsagt, lightbrus inneholder ingen kalorier, men på sikt vet man ikke hva stort inntak av light-produkter kan medføre - sånn sett er det ikke å anbefale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...