Gå til innhold

Kan jeg begynne å trene nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå gått seks uker siden jeg tok KS.

Kan jeg nå begynne å trene?

Hva slags trening er det greit å begynne med? Noen tips?

Jeg er vant med å trene ganske mye. Jogget en del før jeg ble gravid.

Jeg er jo livredd for å få brokk, så vil ikke ta noen sjangser liksom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør vente 12 uker før du begynner med trening som innbærer belastning av magemusklene.

Skrevet

Vent med det, jeg fikk brokk. Ikke å anbefale. Ta treningen din når du er ute og går tur. Å dytte en barnevogn i motbakke er god trening for magen og de første 3 mnd skal du være forsiktig!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hadde akkutt ks sist. Fikk beskjed om å vente 6 uke med trening. D viktigste e å ikke bynne hard eller overanstrenge dæ.

Æ gikk tur med barnevogna før 6 uke va gått. Bynte først med små turer , så litt lengre, så noen bakker, så større bakker. Når 6 uke va gått bynte æ å trene 10min hver dag på en slags sykkel/steppe maskin æ lånte mæ. Va oppe i 20 min etter 3-4 uke.

3 mnd etter fødsel va æ ferdi med å trene. Va da tilbake til mitt vanlige mæ:) ca 58 kg. Va væll ca 85 når babyen kom ut. Ca 72 når å kom fra sykehuset 5 daga etter fødsel.

Fikk litt tips hos mine venner for å gå ned i vekt. Di beste rådene var spis sunt, spis ofte(hver 2-3time) og ikke spis etter 8 om kvelden. Hjalp mæ mye:) Gikk alldri sulten, men va ganske godtersjuk:) Unna mæ en sjokolade og ett glass brus i uka.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva kalorier angår kan man unne seg brus hver uke, i grunn så ofte man ønsker, om man drikker light-brus. Jeg drikker veldig mye Cola Zero. Selv hadde jeg ks 28.01. Veide 93 da, veier 63 nå. Har jogget flere ganger i uken etter 7 uke. Ikke brokk eller andre problemer. Spiser sunt. Men selvsagt, lightbrus inneholder ingen kalorier, men på sikt vet man ikke hva stort inntak av light-produkter kan medføre - sånn sett er det ikke å anbefale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...