Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 hva, hvor, hvordan? aldri hørt noe særlig om... hvordan gjør man dette med tøybleien? ja, skjønner den skal på rumpa.. men hvor kjøpes de, hvordan gjør man det med vasking når de er bæsjet ut.. hva koster det osv? bedre enn vanlige plastbleier? greit å vite før jenta kommer
Duracella Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Hei, så fint at flere er interessert! Jeg har lest en masse, men ikke prøvd enda. baby kommer om noen uker, i mellomtiden ligger bleiene klare! Gå inn på bleieboden.no, det er en butikk+ de gir masse nøytral informasjon. Det samme med kenguruloftet. Det vanskelige og morsomme er at det fins så mange varianter og merker å velge i at en blir helt svimmel. For ikke å snakke om farger og design..... Alt jeg vet sikkert så langt, er at de er utrolig mye mykere enn papirbleier, og det er lettere å slenge de på vaskerommet enn å gå ut i søpla. Bæsjen kastes rett i do, man legger et tørk rispapir inni bleia som kastes for hver gang. så det blir mindre lukt i huset også. Billigere er det også, og man slipper å etterlate over tusen kilo spesialavfall etter seg..... Miljømessig er tøy den beste løsningen. Sjekk de sidene, og kom tilbake og si hva du syns? : )
anette&tutta mari :) Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 jeg gleder meg også til å bruke tøybleier
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2008 #4 Skrevet 26. mai 2008 Jeg gleder meg også! Brukte dem med nummer en, og kjente nostalgiaen komme mens jeg satte inn ullbuksene med fersk lanolin. Så søte små ullbukser!!! Hadde glemt hvor små de er.
Ingefær Skrevet 27. mai 2008 #5 Skrevet 27. mai 2008 Jeg anbefaler deg virkelig å melde deg inn på tøybleieforumet på tettinntil.no. Der har jeg lært nesten alt. Kjempemange smarte løsninger etter hva som passer deg best. Mange nettbutikker selger de, og brettebleier får du tak i på nøstebarn, Jysk, obs! osv. Med morsmelkbæsj så er det bare å legge dem i vann og så putte dem i maskina synes jeg. Men når ungene får fastere avføring er den mange som bruker rispapir i bleia. Bare ta det av og skyll alt i do. Det finnes: Brettebleier. - Store firkantete stykker som du bretter til en bleie. Billigst og tørker fortest. Trenger sperrelag av ull eller PUL. Prefold/Lagsydde. - Delvis ferdigbrettet bleie, med tykkere lag på midten. Vet ikke så mye om disse. Trenger sperrelag. Formsydde - ser ut som en vanlig bleie, trenger sperrelag, Lommebleier - har inkludert sperrelag av PUL og lomme bak til å legge innleggene i, sånn at du kan tilpasse etter barnets behov, og sånn at du kan ta de ut så de tørker fortere. Alt i ett-bleier - Inkludert sperrelag av PUL og fastsydd innlegg. Nesten som engangs, bare at du må vaske og tørke! Sperrelag: Ullbukser - lanolinull som holder væten inne, men puster kjempebra. PUL - slags polyestertrekk, som puster litt. Vi bruker brettiser om dagen, og har kjøpt noen brukte formsydde til bruk om natta. (De har kjøp og salg på tettinntil - enda billigere! ) Bruker ull som sperrelag siden det puster bra og holder stumpen varm selv om den er litt våt. Men dette får du jo finne ut av. Som sagt - gå på tettinntil, tøybleieforumet. (Du må melde deg inn igjennom kontrollpanelet).Der er det massevis av damer som har prøvd alle løsninger!
Ingefær Skrevet 27. mai 2008 #6 Skrevet 27. mai 2008 Glemte og føye til: Vi brukte litt papir om natta i starten - da ble snuppa vår sår. OG ikke minst så lukter det MYE mindre på badet. Selv om jeg bare hiver bleien oppi bøtta UTEN vann også. Tror det har noe med at forråtnelsesprossessen begynner tidlig i papirbleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå