ElleL Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Fikk utdelt Progestan på Nordica, men finner ikke preparatet i Felleskatalogen. Er det noen som vet hva som brukes i Norge?
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Crinone er bare et annet progestron merke, brukes både i Norge og Danmark. Merke Progestan som Nordica bruker er et ikke markedfsført preparat og finnes ikke på resept, derfor finnes det ikke i Felleskatalogen og du kjøper det cash hos Nordica.
ElleL Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. mai 2008 Jeg lurte egentlig på hvilket produkt som brukes i ivf-sammenheng i Norge.
ElleL Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2008 Svarte egentlig til Anonym som jeg ikke tror forsto spørsmålet mitt. Finnes det ikke stikkpiller i Norge? Crinone er jo en gelé.
Chaiemae Skrevet 24. mai 2008 #7 Skrevet 24. mai 2008 Det er visst noen som får progestan dersom de tidligere har brukt crinone med negativt resultat. De sliter da med å få dekket beløpet for stikkpillene (ehh hva skal vi si som må betale ALT selv). Vet ikke om det er noen andre stikkpiller å få tak i. Noe spesielt du lurte på ang det?
ElleL Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2008 Hadde håpet det fantes noe enklere enn stikkpillene:-) Gelé med applikator høres enklere ut, men spørs om det er like effektivt.
Chaiemae Skrevet 24. mai 2008 #9 Skrevet 24. mai 2008 Regner med at Nordica velger det fordi det er bra men du kan jo spøre inne på assistert om de vet noe. Crinone er sikkert enklere i bruk men er mere grisete har jeg hørt.
Chaiemae Skrevet 24. mai 2008 #10 Skrevet 24. mai 2008 Tror kankje det finnes noe som kan settes som sprøyte og det er jo veldig enkelt.
Bedre sent enn aldri Skrevet 24. mai 2008 #11 Skrevet 24. mai 2008 Hei du! Du kan få Progestan i Norge, hvis legen din skriver resept på det og i tilegg fyller ut et spesielt skjema; fordi Progestan ikke er markedsført i Norge. Men, du kan altså få det, jeg har gått på det selv i flere måneder. Legen som ga meg Ivf i Spania ville ikke jeg skulle gå på Crinone, der har de gått vekk fra Crinone fordi de mener dette preparatet ikke lar seg dosere nøyaktig nok. Jeg ser jo at de fleste i Norge bruker crinone. Men, hvis du trenger progestan, kan du altså få det! Lykke til. Regn med at du blir trøtt og utmattet av hormonene, ihvertfall hvis du settes på store doser! Men det er verdt det. jeg er ferdig med hormoner for snart 14 dager siden, og er lykkelig gravid i 16. uke :-) hilsen
ElleL Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. mai 2008 Hvorfor gikk du så lenge på hormoner? Jeg skal kun bruke progestan i 14 dager etter ivf ved Nordica. Nå er jeg litt forvirret. Bør jeg gå i flere måneder?
lubbeline Skrevet 24. mai 2008 #13 Skrevet 24. mai 2008 Hei, nei du skal egentlig bare gå på det i fjorten dager...men jeg går på det lenger pg noen små blødninger jeg hadde, mente Nordica jeg skal gå på det til uke ti,...så det gjør jeg nå, men blødning er og en veldig vanlig bivirkning på Progestan...jeg får det utlevert på Haukeland sykehus apotek, visstnok ikke alle apotek som har det...pga av at det er uregistrert...og om man har hatt fryseforsøk skal man gå på det i ti uker tror jeg, men altså, normalt skal du bare gå på det til dag fjorten..lykke til med rugingen:-)
Bedre sent enn aldri Skrevet 25. mai 2008 #14 Skrevet 25. mai 2008 Hei igjen, hvor lenge du trenger å gå på progestereon kommer jo an på hvor mye progesteron dine eggstokker produserer. Du bruker kanskje dine egne egg og har velfungerende eggstokker, og da trenger du ikke tilskudd så lenge. Jeg fikk eggdonasjon og da trenger man gjerne mer hormonell hjelp. Spesialisten din vet nok hva hun eller han gjør, så stol på det! hiøsen
lita78ღ Skrevet 25. mai 2008 #15 Skrevet 25. mai 2008 det er også noe som heter cyklogest (eller no lignende). det er stikkpiller som noen får istede for crinone.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå