Gå til innhold

Fritak fra rep-øvelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har samboeren min gått ut i perm, skal også ha litt ulønnet perm og ta ut mye ferie for å være hjemme med gutten vår så det går opp fram til han begynner i barnehage i august. Men så har han blitt innkalt til rep-øvelse i heimevernet i det tidsrommet han har tatt seg fri for å være hjemme med sønnen vår. Han har da søkt om utsettelse men vi har ikke fått svar ennå. Og han har snakket med en fyr i militæret som tvilte på at det blei godkjent som grunn. Men vi har jo et ikke så reint lite problem hvis det ikke blir godtatt... Noen som har vært borti noe lignende, og som kan berolige meg med at det sikkert går bra?...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min var i nesten tilsvarende situasjon (begynte i pappapermisjon samme dag som HV-øvelsen begynte). Det var helt uproblematisk da å få utsettelse (NB, ikke fritak!) fra HV-øvelsen. Han må ta den senere i år i stedet. Tror dessverre at det kun er lønnede permisjoner som gjelder, altså dersom han er kalt inn i en periode der han har ulønnet perm eller ferie, så er det vanskelig å få godkjent søknad om utsettelse. Men han bør uansett søke! Dersom det ikke er noen andre som kan passe barnet i perioden da han egentlig skal på øvelse er det nok ikke noe problem å få utsettelse uansett, vil jeg tro.

Skrevet

Det er utsettelse han har søkt. Er jo litt problematisk når jeg jobber og vi ikke har barnehageplass ennå, vi har spøkt litt med at da må jo gutten bli med på rep-øvelsen! Men synes absolutt det bør godtas og krysser fingrene for det...

Skrevet

Det høres ut som om det bør gå. Lykke til! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...