Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er 10+0 i dag og har fortalt nyheten for foreldre og svigers, men når er det egentelig riktig tid å fortelle for arbeidsgiver? Jeg vil jo vente til etter 12 uker når riskene minsket, men før sjefen og kollegaer kan gjette seg til det.

Når har dere fortalt det eller tenkt å fortelle det på jobb?

Fortsetter under...

Gjest Mammamoms

Heisann!

Nå på onsdag var jeg 12+0, og da sa jeg det også til sjefen min.

Jeg har vært i såpass fin form hele veien, så jeg har ikke trengt å si det pga sykdom eller noe sånnt. Etter hva jeg vet, er det ikke et bestemt tidspunkt du er pliktig å si det innen, men som du sier er det nok lurt å si det før du blir avslørt, eller de begynner å gå med mistanke.

For meg gikk det veldig fint å si det til sjefen. Hun klappet meg på skulderen, og sa "Så hyggelig da!"

Det beste er vel å si det når du føler tiden er inne for det.

Jeg fortalte det til de på min avd (jobber i barnehage) da jeg bare var 6 uker på vei, pga at jeg var veldig sliten og trøtt. Følte at jeg ikke fikk gjort jobben min så god som jeg kunne. Sjefen fikk vite det et par uker etter. tror man må gjøre det som føles riktig rett og slett!

Jo, man er pålagt å melde fra innen 3 måneder før man går ut i permisjon ;) men da er det jo oppdaget for leeeenge siden.

Jeg hadde tenkt vente til det begynte å synes, men skal be om overføring til annen avdeling litt på grunn av situasjonen så må nevne det nå. (11 uker på mandag, så forsåvidt ok tidspunkt)

Fortalte det på jobb i går. Det gikk såååå bra!! Gruet meg en del, ettersom 3 av oss 5 jentene som jobber i denne etasjen allerede er ute i barselperm... :S

Er 11+ 5 i dag, men sa det tidligere fordi det kom opp spørsmål om mine planer videre. Skal på UL i uke 12, så får vi se om alt står bra til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...