Willemo Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Dersom du ikke selv sitter og skriver høres det kanskje mye ut, men tenkt deg en innleding, en teoridel om begrepet som skal drøftes, og så en konklusjon. Da minsker det på plass til selveste drøftinga, som gjerne skal være litt mer enn å tøtsje overflata. Drøfting, my ass! Om det er barneskoleoppgaver de vi ha så for helvette versågod!!
Willemo Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. mai 2008 Ja, og nå er jeg oppe i 3011 ord, som er så god alle sammen at de må stå der de står uanfaensett.
KaMa Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Du må luke ut og bare ha med det som er vesentlig. Hjemmeeksamenen min var ikke lenger. Man må bare gå rett på, og ikke fordype seg i så altfor mye.. Lykke til!
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Det er et helvete, et helvete med fett på. Og jeg har akkurat drøfta TRE uavhengige shiter på tilsammen 2000, takke fan for det, ikke rart jeg var eksamensgrinete. Masse godfølelse av å bli tatt på alvor liksom - not. Du har min største og mest udelte symp.
ape Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 å drøfte når man har 2500 ord til disposisjon er ikke umulig:) Det er en grunn til at du har odbegrensning, og da må man lære å plukke ut kun det som er mest vesentlig.
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Nei, ordbegrensning har i bunn og grunn utelukkende med arbeidsbegrensning for de på den andre siden å gjøre.
Willemo Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2008 Takk sug lut og kama, det er alltid godt med symp. Det har ikke noe med at jeg ikke kan luke, for det kan jeg. Det har noe med at jeg skal ha frem et produkt som jeg syns er bearbeida og godt, og representerer det jeg har lært dette semesteret. Et produkt jeg kan legge frem, og gjerne få brukt i andre sammenhenger. Forstår ikke vitsen med å grave jævlig dypt i emner og så, til eksamen sveve på overflata, som blir realiteten når oppgaven er svært, svært generell. Men, nå er altså oppgaven nede i 2750 ord, altså 2500 pluss 10%, hehe.
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #9 Skrevet 23. mai 2008 På papiret, ja. Men i praksis innebærer det faktisk at mange burde brukt langt mer tid på å sette oppgavene, for det er bare ikke tilfredsstillende å avspises med å knapt skissere omriss av en debatt. Og med elendige oppgaver som ikke er til læring for noen, blir det kun arbeidsbegrensninga igjen. For ordens skyld, jeg er faktisk jævla god på å lage gode oppgavetekster sjøl. Men det tar også en helsikes mye tid. Og de oppgavene jeghar blitt servert dette året har det ikke alltid ligget mye pedagogisk tanke eller innlevelse i.
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #10 Skrevet 23. mai 2008 Som sensor har man betalt for et vistt antall ord pr minutt. Det er en egen tabell for det, avhengig av fag/utdanningsgrad osv. Om sensor er erfaren, klarer man greitt å spore spire til kvalitet på skarve 2500 ord, men lærerikt og interessant lesing blir det sjelden.
Gjest Skrevet 23. mai 2008 #11 Skrevet 23. mai 2008 Jeg er stort sett taknemelig for ordbegrensninger i oppgaver, finnes grenser for hvor mye svada jeg greier å lire av meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå