Gå til innhold

Trenger hjelp av proffe diabetikere!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nettopp fått satt inn et befruktet egg (IVF), samtidig har jeg diabetes. Har hatt det i 8 år. Som de fleste er man jo litt på symptom jakt etter en slik behandling og jeg er intet untak....

Det jeg lurer på er om blodsukkeret synker drastisk tom før jeg har testet? Blodsukkeret mitt ligger nå mellom 4 og max 8. Stikker kun humulin hver morgen og kveld, har ikke behov for humalog til hvert måltid lenger...

Pleier egentlig å stikke mellom 6-12 til hvert måltid.

Jeg trenger nesten ikke insulin!!! :) :) er jeg gravid kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er neimen ikke sikkert at det finnes noen proffere diabetikere enn deg selv på din egen diabetes, men jeg kan jo svare deg på hvordan min har oppført seg etter at jeg ble gravid:)

Jeg har gått ned på måltids dosen på humalog fra 6 til 2-4 i første trimester. Nå er jeg 15 uker på vei og har fortsatt ikke økt den noe særlig. I tillegg gikk jeg ned 5 IE på den langtidsvirkende da jeg var 5 uker på vei siden jeg hadde så utrolig mye kraftige nattlige følinger.

Det høres litt rart ut at du ikke trenger humalog. Har du da alltid føling når du spiser? Hvordan er blodsukkeret ditt om morgenen? Jeg tror jeg ville anbefale deg å heller gå ned på humilin enn å kutte ut humalogen, fordi dine blodsukker en times tid etter mat kanskje vil øke unødvendig mye...?

Og tilslutt, alt dette blir jo helt irrelevant om du har type 2 diabetes, fordi du da muligens har litt egenproduksjon!!

Men alt dette er jo synsing fra en diabetiker som har satt seg grundig inn i sin egen diabetes, og som måler seg enormt mye under graviditeten..hehe..

Lykke til og godt mulig gratulerer i tillegg:)

Skrevet

Skal ikke utrope meg selv til noen ekspert, men jeg har hatt diabetes i 12 år, og er nå 39 uker gravid med vårt første barn, så da kan man vel ha lov til å mene noe:)

Jeg hadde også et mindre insulinbehov i begynnelsen av svangerskapet (men jeg kan love at det tar seg opp), men jeg måtte allikevel ta Humalog til måltidene for å unngå "hopp" i blodsukkeret. Min løsning har vært å spise små måltider ekstremt ofte, det har gjort at jeg ikke trenger så store doser med Humalog av gangen, og dermed har følingene blitt færre også. Dermed har blodsukkert blitt mer stabilt, og det er en fordel. Men det er uansett bare 1 ting som gjelder: MÅLING, MÅLING og mer MÅLING. (Men det er ikke så vanskelig å motivere seg når det er for en god sak!)

Håper veldig at ditt synkende insulinbehov er et godt tegn, og når jeg tenker etter så var nok hyppige følinger/lite behov for insulin det som gjorde meg mistenksom, og førte til innkjøp av 5 graviditetestester:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...