Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Vi er jo alle nye innen dette, så er morro å høre åssen det går. Fin form, dårlig form? Glad, trist? Selv har jeg det egentlig ganske flott;) Har hatt et kjempeflott svangerskap til nå heldigvis med lite kvalme, kan jobbe fullt og vel så det så tiden går jo fortere enn hvis jeg hadde vært hjemme;) Men kjenner i benda at de får gjennomgått, hehe.. Jobber i 2 butikker så jeg står/går/springer hele dagen. Må nok invistere i noen kjempegode sko snart;) Er 21+0 idag! "Bare" 135 dager igjen, hehe..
lille spira Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Her er formen ok.. Har vært sykemeldt i fem uker pga kvalme, oppkast (hyperemesis). Var en lettelse og begynne på jobb igjen denne uken, lei av og telle kvist i taket Men merker at 100% kanskje var litt vel overivrig. Har ikke ork til noe annet enn og være på jobb. Satser på at det går over snart, og at jeg slipper og ut i mer sykemelding - for fy så kjedelig!! Ellers er det vanskeligere for meg og tro på at jeg er gravid nå (uke 14) enn da jeg fant det ut (uke 5-6). Nå er baby så innmari stor, hehe, at jeg tror ikke noe på at den bor inni meg. Jeg ser jo ikke noe til den. Kan jo legge til at jeg gikk ned 5 kg ganske tidlig og at jeg til nå kun har stabilisert vekta på -5 (fra opprinnelig vekt). Blir missunnelig på alle som har gått opp flere kg, jeg vil også gjerne ha litt mage og vise frem! Men den kommer vel tidsnok kan jeg tenke meg!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 jeg har det litt kjipt jeg svangerskapet sånn sett er ikke så veldig vanskelig. besvimer litt av og til, har halsbrann og humper på krykker pga bekkenløsning. men inget mer enn det. men humøret og kroppen min er det verre med. er lite positiv. er enten trist sint eller har dårlig samvitighet. prøver å snu dette men nå skal vi flytte for 3 gang siden mars og er drit sliten. har ikke jobb så går bare hjemme i tilleg og da går det så forbaska tregt! men vesla koser seg da gleder meg vanvittig til å bli mor hadde bare svangerskapet/humøret vert lettere å takle.
twitter Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har det supert. Har vært mye kvalm og kastet litt opp i 1 trimester (er akkurat over i 2 nå ) men har ikke vært sykemeldt av den grunn. Derimot har jeg diktet opp helt endel historier på jobben om matforgiftning o. på jobben for at ingen skulle skjønne at jeg var gravid Ellers bare det vanlige, mensmurringer, dårlig fordøyelse, oppblåst og vondt i korsryggen. Men humøret er fantastisk, føler meg ekstremt rolig, harmonisk og blid. Kjenner meg mye mer avslappet enn før jeg ble gravid og lar meg ikke stresse. I tillegg så er det jo hyggelig å stadig få kommentarer om at jeg ser så sunn og frisk ut, særlig av folk som ikke engang vet at jeg er gravid.
Gjest Skrevet 25. mai 2008 #5 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har det helt fantastisk! Nå er det bare 30 dager igjen til terminen og jeg har ikke lyst til å ikke være gravid lenger. Jeg elsker magen og livet i magen! Til tross for en litt kranglete rygg, litt bekkenløsning og litt halsbrann, kunne jeg gått gravid hele tiden kjennes det ut som =P Jeg har ikke hatt de store hormonelle svingningene. Har ihvertfall ikke blitt ei sånn bråsint og ufyselig dame å bo sammen med. Men jeg blir nok lettere rørt til tårer og sånt da =) Ryggen begynner å kjenne den økte vekten her nå og det er ikke så mye som skal til før jeg blir sliten og må slappe av, men det er så vanvittig godt å vite at vekten skyldes et barn i magen =) Til alle dere som fortsatt har en god stund igjen av svangerskapet - GLED DERE! =)
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Hei, jeg er bare i uke 8 (cirka, skal på ultralyd den 26 for å få termin), og har ingen plager så langt. Matlysten er på topp, må spise litt hver 2-3 time, og har i perioder vært veldig oppblåst i magen om kveldene. Huden og håret har også endret seg mye etter p-pille-slutt (til det verre), men det er jo virkelig en bagatell. Ellers kan jeg noen ganger glemme at jeg er gravid, for eksempel når jeg drikker alkoholfri øl (som smaker helt ok!) Så konklusjonen er at jeg nyter graviditeten så langt, men gleder meg til noen mer fysiske tegn, som f.eks mage, for å virkelig skjønne at jeg er gravid. Har så mye annet å tenke på for tiden, med fullføring av masterstudier og jobbsøking, men det har blitt en del gravid-litteratur også, hehe.
November nurk, i Desember Skrevet 25. mai 2008 #7 Skrevet 25. mai 2008 hmmm. hvor skal jeg begynne? Har vel egentlig vært veldig heldig så langt. startet med litt ømmebryster, og mens murring. trodde jo den skulle komme så. gikk en4 ukers tid med delux mens smerter. dvs null -liten natte søvn. og oppe flere ganger. sykmeldt en av disse ukene. trodde jeg skulle gå opp i liminga da altså. etter det har jeg ikke noe å klage på. i uke 11+5 nå. seneste last er egentlig omgangsyken som jeg fikk til helgen nå. Sliten.orker mindre enn før. ellers har jeg greit humør. ikke tatt live av sambo ennå heller. hehe....... gleder meg til resten av svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2008 #8 Skrevet 27. juni 2008 Hei-hei! jeg nærmer meg terminen med trege skritt nå synes jeg... Har vært sykemeldt så lenge så lenge og er så utrooolig klar for å møte "Prikken" hehe... Svangerskapet har vært litt opp og ned.. I og med at barnefaren her har forduftet og ikke er å få tak i lenger, kvalme/oppkast, trøtthet, bekkenløsning, og fødselsangst har preget meg en del så får jeg i det minste håpe at dette er værdt det!! Og det er det nok sikkert da! Jeg har termin i begynnelsen av August så bare rundt 6 uker til nå! puh... Masse lykke til da jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå