Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Hei, Jeg er på besøk fra Barn i Magen 2. trimester og vi holder på å bestemme oss for vogn. Står til slutt mellom Emmaljunga EDGE duo eller City Cross med Citybag. Men Citybagen er jo 6 cm smalere enn Edge'n i fotenden, og vi skal ha en voksipose oppi. Er det noen som har erfaringer med dette? Vil nødig kjøpe en bag som i utgangspunktet blir liten... Takker for tilbakemeldinger!
espmas Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Hadde selv Edge Duo og var veldig fornøyd med bagen på den. Stor og god. Mitt barn ble født i juni og var da ganske stort når høsten kom og det ble behov for voksipose. Brukte bagen med voksipose i inntil babyen var 8 mnd. Da var det fortsatt plass, men han begynte å ville sitte litt opp og se litt. Så da var det mere praktisk med sportsvognen. Brukte Voksi der også, helt til det ble for varmt. Lun og god sportsvogn. Og vognen er veldig god å trille både med bag og med sportsvogndel på. Den vendbare håndtaket er også genialt. Da kan man lett endre kjøreretning for barnet når det begynner å ville se lit mer en bare den som triller. Vogna er også lett og slå sammen og det er lett å bytte mellom sportdel og bag. Eneste minus (etter min mening) er vekten på vognen. Har også prøvd City Cross, men ikke med City Bag. Bare sportsvognen. Solgte Edgen og kjøpte en City Cross. Den veier mye mindre (ca 5 kg med sportsvogn på, enda mindre med bag på) og er enklere å få ut og inn av bilen. Veldig god å trille også den, men syntes Edgen var hakket bedre. Sikkert fordi Edge har lufthjul og City Cross har punkteringsfrie hjul. På City Crossen har du heller ikke vendbart håndtak. Men en veldig god vogn som er lettere og nettere enn Edge. Vet om flere som har hatt City Bag. Noen har brukt den til barnet var 5 mnd og andre har brukt til 6-7 måneder. Alt avhenger av hvor fort babyen vokser og når på året den blir født. (altså hvor stor den kommer til å være når man må begynne å bruke pose i bagen)
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2008 Har termin i slutten av oktober, så vi må jo bruke voksipose hele vintern. Da er jo mini liten enda... Men skulle likt å se citybagen i levende live ved siden av Edge'n. Og gjerne prøvd å legge en voksipose oppi også... Har tenkt litt på å kjøpe Edge'n med classic understell. Det er en del lettere og mindre. Man kan jo snu bagen/sportsvogndelen på understellet, så da faller liksom poenget med vendbart håndtak bort for min del. Har også hørt at trådkurven under på sportsunderstellet fort subber i bakken?!?
-Bobsi Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 Jeg fikk baby i oktober 07 og har brukt City Bag. Gutten min er laaang 71,5cm ved 6 mnd), men fikk plass i bagen til han var 6mnd. Vi brukte EasyKid Dunpose, den passer perfekt i City Bagen. Men jeg vil ikke tro du får plassproblemer. Og når det blir trangt en gang utpå våren, er nok lille så gammel at h*n vil opp og se litt uansett, og kan flyttes over i sittedelen.
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Vurderte lenge selv City Bag, men har gått for Mondial. Jeg prøvde å legge en Voksi pose ned i city bagen, og stakkars baby tenkte jeg, det ble trangt!!! Får selv i August, og vinteren er lang! Et annet pluss med bagen til monial/edge i forhold til City Bagen er at du kan sette opp ryggen i bagen, så når de kan sitte i vognen er ofte sportsdelen litt for stor, og da er det fint at du kan bruke bagdelen enda litt lengre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå