Gå til innhold

Haster. Håper noen kan svare!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 9 mnd som ammes morgen kl. 0500, prøver å få til en gang midt på dagen og før leggetid. Har ikke mye melk og blir fort tom.

Jeg skal imorgen reise bort kl.10.00 og skal være borte fram til 10.00 neste dag. Er så redd for at dette vil føre til at jeg mister melken, for jeg har så veldig lite melk igjen. Kunne tenkt meg å amme litt til, derfor jeg er litt bekymret. Får ikke til å pumpe nå.

Lurer derfor på om dere tror jeg mister melken for godt om jeg ikke ammer på 25 timer?

Han får 4 måtider og en flaske med MME midt på dagen i tillegg til amming.

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mister melken for godt gjør du nok ikke. Man har melk i brystene leeenge etter ammeslutt. Kan vel hende mengden minker litt og at du derfor må legge til litt hyppigere når du kommer hjem igjen for å øke.

Klarer du å håndmelke så er jo det et forsøk verdt. Gjerne i dusjen, da varmen får melken til å strømme lettere ut.

Tror dette går fint jeg:-)

Lykke til!

Skrevet

Nei, du mister ikke melken for godt.

Bare gjør som vanlig med ammerutinene når du kommer tilbake.

Men det kan være du kan få litt vondt i brystene når det går så lenge uten amming (når du pleier å amme).som en skrev over her, kan det være lurt å prøve å håndmelke litt ( eller pumpe litt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...