frøken_lykkelig Skrevet 23. mai 2008 #1 Skrevet 23. mai 2008 Har hørt rykter om at man ikke skal /bør farge håret om man er gravid.. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette? Kjipt med etterveksten som begynner å titte frem...
Amalie skal bli storesøster Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Jeg både farget og stripet håret da jeg var gravid, og ungen tok ikke skade av det. Spurte frisøren om hun visste noe om temaet, og hun sa at hun hadde mange gravide som farget håret hos henne. Hvis du er av dem som er litt forsiktig under graviditeten, så kan du jo prøve økologiske frisører. De har jo veldig milde og ufarlige produkter.
Bolla med en til Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Det går fint, jobbet med hårfarger hver dag i forrige svangerskap og farget sikkert mitt eget hår 15 ganger. En myte at hårfarge er skadelig. Flere som er allergisk mot melk enn hårfarge.Det eneste som kan skje er at håret tar dårligere farge, men da er det bare å farge på nytt.
Cilimed nr5 i magen Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 På noen FÅ setter ikke fargen seg, men det er skjeldent!
Giinaღ Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Min frisør sier at man ikke skal bleke håret inn til hodebunnen når man er gravid.
Ingus Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Hei Jeg var også veldig bekymret for å farge håret, flere her inne som sa det var ufarlig osv. Bestilte time hos frisøren, opplyste om at jeg var gravid først når jeg satt i stolen, sa også at jeg var veldig redd. Hun beroliget meg veldig, hun hadde jobbet under hele sitt svangerskap, legen hennes mente det ikke kunne skade fosteret. Hun sa også at de fargene de bruker nå ikke klarer å trenge så langt inn i hodebunnen slik at det kan skade, de har blitt mildere og mildere med årene! Jeg skulle bare ta noen striper med hette), jeg var fremdeles litt urolig og forlangte to hetter. Det fikk jeg selvfølgelig, dermed var ikke fargen i nærheten av hodebunnen! Dette var min erfaring! Blir nok ikke like mange frisørbesøk under svangerskapet som jeg vanligvis pleier, men 1 eller 2 ganger til tenker jeg. Lykke til i svangerskapet, gjør det du føler er riktig og stol på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå