Diana,LucasogLeo Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Hei. Jeg lurer på når det er vanlige å avvende babyen med mat/melk på natten, og hvordan gjør dere det? Jeg prøvde i natt, med å bare gi ham tytten når han ble sulten. Det likte han ikkje så godt, så etterhvert ble jeg lei av å hørre på ham, så jeg ga ham pupp. Da ble han fornøyd med en gang o sovnet på flekken.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2008 #2 Skrevet 23. mai 2008 Jeg har ikke gjort noe spesielt for å nattavvenne. Nattammingene har blitt færre og færre av seg selv etter hvert. Særlig etter ca. et og et halvt års alder. ;-) Jeg synes nattamming gjør livet så mye enklere. Som du sier er det et kjempelurt middel til å få barnet til å sovne på flekken. Jeg har aldri vært oppe og bysset og strevd med å få babyen min til å sove om natten, han har fått pupp og sovnet igjen, og jeg har sovet videre. Hvis gutten min har hatt en slitsom dag eller er syk, hjelper nattammingen til med å gi han den ekstra kosen han føler at han trenger. Når jeg ser hvor glad og fornøyd han blir, har jeg ikke lyst til å ta fra ham denne kosen. Jeg tror mange barn trenger å bli ammet om natten mye lengre enn det man ofte får høre på helsestasjonen. Hilsen glad trebarnsmor
NinaCath Skrevet 24. mai 2008 #3 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har ikke trengt å avvenne mine barn, men det har gått helt av seg selv. Når de har begynt med fast føde, særlig grøt om kvelden, så har nattammingen stoppet helt av seg selv siden de legger seg mette og fornøyde. Morsmelk er svært lett fordøyelig og de blir raskt sultne igjen, men med litt grøt "innabords" så er de mette lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå