Gå til innhold

er feriepengene innbakt i årslønna, eller kommer de i tillegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber i kommune og har 300.000 i året. og da 25.000 brutto i mnd.

men får vi lønn i feriemnd eller bare feriepenger?

for hvis jeg mottar 25.000 pr mnd i 11 mnd så blir det jo bare 275.000.

så jeg lurer på om jeg får lønn i tillegg til feriepenger når jeg har ferie.

eller om disse feriepengene liksom er innbakt i grunnlønna?

at jeg utenom feriepenger egentlig bare har 275.000 i året.

jeg er ganske fersk i arbeidslivet etter mange år på skole, så jeg har ikke så mye peiling på regler.

det ble rotete, men jeg håper dere forsto.

Skrevet

Du får lønn de 11 mnd i året du jobber, og den mnd du har ferie får du feriepenger. Feriepenger er innbakt i grunnlønnen ja. De trekker jo de pengene fra lønningen din før de trekker skatten(eller noe sånt).

Skrevet

Du får ikke lønn i feriepenge-måneden, og når de oppgir årslønn er ofte feriepengene inkludert i denne ja.

Skrevet

Årslønn er inkludert feriepengene. I juni trekkes du i lønn for 5 uker ferie, dvs. litt mer enn en månedslønn. Samtidig får du utbetalt 12,3% av årslønn som feriepenger (minus skatt, såklart). Dermed vil utbetaling i juni ligge endel høyere enn en vanlig månedslønn.

Skrevet

Kommer ann på hvor du jobber det. Har feriepenger og lønn den mnd jeg har ferie (eller 3 uker) men det er utrolig hardt når man kommer på jobb igjen, for da har jeg ikke lønn på en mnd. Om du har 300.000 i året, får du ca 30.000 i feriepenger. (Om du ikke har 2 uker til ferie i året.) Da må du trekke fra to uker med feriepenger.

Skrevet

Hun sa at hun jobbet i kommune...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...