annie72 Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Hei! Nå har vi vært hjemme en uke og jeg har endelig fått satt meg ned å skrevet min fødselshistorie. Jeg ser det er mange som skriver her at de har en følelse for at det tar lang tid før det "skjer noe" på fødefronten.Vi ble det du kan kalle "å bli tatt på senga" Jeg hadde termin den 31 mai og var satt opp på keisersnitt den20 mai, men det hadde jentene ikke tid til å vente på... Fredag 9 mai satt jeg på Bim ca 01.30 og skrev at jeg kom på "tvilling lunsjen" den påfølgende tirsdagen....i løpet av natta hadde jeg vært på toalettet et par ganger. kl. 06.30 lå jeg i sengen å tenkte at jeg skulle gå å ta noe å drikke og gikk da samtidig på toalettet...og jeg greide jo ikke å slutte å tisse...hjelp, hva skjer? Dette kan jo ikke stemme tenkte jeg...Det var jo lenge til dette skulle skje, og som sagt totalt uten forvarsel.... Jeg ropte på kjæresten min og han kom inn på badet litt små forvirret kan man si og han skjønte at det var ting på gang!! Jeg fikk lagt meg ned og ringte til Ahus. Damen ringte meg om litt tilbake og bekreftet at ambulansen var på vei. ....og jeg hadde jo sef. ikke pakket baggen...kjæresten min fikk den jobben og da innkjøp av diverse ting i forkant hadde hele tiden hadde blitt utsatt, så ente jeg opp med hans slippers i størrelse 45 og en noget maskulin toalettmappe med ymse innhold:-) Syns han var flink jeg:-) Jeg kom inn på Ahus ca kl. 07.30..og ble lagt inn på et "føde" rom. Kjæresten min kom heseblesende etter i egen bil.....og til alt overmål hadde de spilt "da lykkeliten kom til verden" på radioen på vei til sykehuset...mannen var jo reint sentimental da han kom frem. Jeg ble koblet opp på diverse apparater og barna hadde det bra, det ble registrert begynnende rie aktivitet...Leie ble sjekket og det var ikke noe åpning. (leie var fortsatt tv1 i sete og tv 2 på tvers) Da alt var bra med barna og personalet hadde hatt en travel natt med enormt mange fødsler så ble det ikke bestilt keisersnitt før kl. 10.15..men det var helt greit. Kjæresten fikk seg litt frokost og vi fikk pratet litt sammen om hva som faktisk skulle skje....sprøtt, litt kastet på oss for å si det sånn. Jeg ble kjørt ned kl. 10.00 og ble møtt av en hel drøss med leger...himmel for et apparat bare for meg liksom.Kjæresten min så selv ut som en lege der han ble plassert ved siden av meg:-) Bedøvelsen satt som et skudd på første forsøk og Emma var ute kl. 10.44 og Tina var ute kl. 10.46. kjapt og greit. Pappa`n fikk bli med på veiing og måling. Emma satt i seteleie og det ble derfor ikke målt lengde på henne men hun hadde en fin vekt på 3240g.Tina som lå på tvers var 48 cm og veide 2400g...Vi ble VELDIG overasket over vektforskjellen da de har blitt målt veldig likt gjennom hele svangerskapet.....for uten de to siste ukene hvor det har vært vanskelig å måle dem. De tror kanskje Tina har fått lite tilførsel gjennom morkaka den siste tiden og begynt å tære på eget fettlag?....jeg veit det er feilmarginer på målingene men så feil kan de vel ikke ha tatt?!?! ..men men, alt er helt bra med de begge. Jeg måtte ligge på "oppvåkningen" noen timer før jeg ble kjørt til barsel og fikk møte de to prinsessene mine igjen. De er jo to vidundere syns jeg da..selfølgelig:-) Jeg var på barsel i 5 døgn...og har ikke noe annet en godord å si om Ahus barsel S12...fantastisk personalet!!!! Ble så godt tatt vare på av alle, fikk enkeltrom som jeg beholdt hele oppholdet og det var jeg veldig veldig glad for. Første natta var litt vond med etter rier ..eller hva det heter, og smerter i såret, men fikk smertestillende og hjelp med de to små så alt gikk som en drøm:-) Tina var innom lyskasse i 24 timer, og det var den eneste natten hvor Emma var urolig. Mon tro om hun savnet søsteren sin?? :-) Det var utrolig deilig å komme hjem forrige torsdag..ikke minst til sin egen seng:-) Jentene er så snille som bara det og vi stor koser oss.Det er veldig deilig at vi skal være hjemme både mamma og pappa nå i seks uker...det trengs, for det er mye jobb selv om de er veldig snille..nå i allefall:-) Ja ja, ble langt dette her, dere får lese dere som giddet. Ble bare litt revet med! Gleder meg til å ta med store og lille smurf å møte flere av dere med deres små prinser og prinsesser i løpet av sommeren. Lykke til alle sammen! Gled dere:-) PS! Jeg trodde det var kjempe viktig det med å ha alt på plass i den berømte baggen..men utrolig nok så gikk alt bra selv med slippers i størrelse 45.. Klem
trine ;-) Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Takk for at du delte historien din, Annie. Jeg sitter bare her og smiler og humrer.... man kan "høre" gleden og stoltheten din gjennom det du skriver . Og så fine navn dere har gitt jentene!!! Vi har jo ikke visst kjønn på våre to.. Men sist mandag fikk vi sett at det mest sannsynlig er 2 jenter her også. Og med to jenter fra før.... får mannen min en skikkelig høneflokk på 5 å leve sammen med ;-) Gleder meg til å se deg og jentene! Klem og kos dere masse disse fine dagene!
Oslo-71 modell Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Hei! Gratulerer så masse!!! Vi hadde et utrolig likt forløp med vannet som gikk,ambulanse og KS. Og bare en ukes mellomrom:-) Så deilig med pappan hjemme i 3 uker. Her måtte pappan begynne å jobbe etter to uker pga en dustete sjef,men han skal være hjemme i juli og august. Gleder meg til det,for dagene går ganske i ett alene.. Gleder meg til å høre mer om hvordan du har det,og se prinsessene dine! klem
* vannmamma * Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Gratulerer så mye, Annie!! Fin historie. Kan ikke annet enn å knise litt over at du ble tatt på senga med 3 uker igjen til termin med tvillinger... Men man innstiller seg jo på en ks-dato, så det er vel kanskje ikke så rart lell. Fint å høre at det går så bra med dere! Gleder meg til å treffe dere alle 3 senere! Nydelige navn!
Sognemor Skrevet 23. mai 2008 #5 Skrevet 23. mai 2008 Gratulere med de to jentene dine!Dere taklet viss bra å bli tatt på senga...lykke til framover som tvillingmor,det er et travelt og flott liv!!
MarTo Skrevet 23. mai 2008 #6 Skrevet 23. mai 2008 Så fint å lese din fødselshistorie...det er vel godt å være ferdig. Kjempefine navn... Jeg lurte på om det var planlagt at du skulle ha keisersnitt pga sete på T1?
annie72 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2008 ja det var planlagt p.g.a sete på tv1. Veldig glad for det i dag.
moden mamma Skrevet 24. mai 2008 #8 Skrevet 24. mai 2008 Tusen takk for en kjempefin fortelling om din fødsel/keisersnitt! Det var veldig beroligende for meg som snart skal gjennom det Også veldig godt å høre at du har blitt godt tatt vare på - på Ahus! Jeg har bare positive erfaringer selv - men er likevel spent Håper også på enmannsrom.. men de sa at man max får tomanns.. så jeg krysser fingrene! Lykke til hjemme med jentene, gleder meg til å møte de!
Sol med 2! Skrevet 25. mai 2008 #9 Skrevet 25. mai 2008 Gratulerer med jentene! Blir litt hektisk når man ikke har pakket alt og, og vannet gåt, ja. Jeg hadde det også slik da vannet gikk tre uker før termin. Men jeg skulle føde vanlig. For meg var det ikke så viktig med ro etter vannavgang, så jeg pakket selv. Blei litt søl, da (hi,hi). Jeg hadde som deg fått beskjed om at jeg hadde store og ganske like store tvillinger i magen. Ble også veldig overrasket da jenta veide 2.355 og gutten 3.345. En hel kg i forskjell! Siste gode målign på meg var i uke 32 og de ble da anslått til 2.4 og 2.7 kg. Etter det var det bare kaos på målingene. Hadde en måling av mageomkrets på jenta i uke 36, som nok var riktig, men legen avviste den fordi den var mindre enn de vi hadde målt før! Så det er ikke lett å vite hva men skal stole på av målinger og ikke! Lykke til i hverdag. Min mann jobber 50% hjemmefra og fortsetter med det fram til 4. juni. Det er deilig å være to, ja. Spennede å se hvordan det blir når jeg blir alene om dagen ;o)
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 25. mai 2008 #10 Skrevet 25. mai 2008 Tusen takk for at du ville dele din historie med oss! Høres ut som en noe stressende opplevelse men samtidig veldig flott da alt gikk så bra. Måtte også le litt og lese høyt for mannen min det om å få med seg slippers i stl 45 Gleder med veldig til at mine egne gutter snart skal ut og til å møte dere andre senere i sommer! Lykke til videre hjemme og kos deg masser!
phantomet Skrevet 25. mai 2008 #11 Skrevet 25. mai 2008 Tusen takk for at du har tatt deg tid tilå dele din historie med oss her inne. Jeg synes dere håndterte "det uforutsette" veldig bra jeg. Godt å vite at det går greit selv om mannen kan finne på å pakke med seg sine slippers i str 47...om det blir hastverk...*ler* Fortsett å nyte tilværelsen, selv om den nok er veldig annerledes enn den du er vant med fra tidligere. Klem klem
Thea-81 Skrevet 25. mai 2008 #12 Skrevet 25. mai 2008 Herlig å høre at dere har det bra - må le av disse slippersene i str 45, ja Artig at det var ganske mange av oss som fikk bare i løpet av 1-2 uker.. Regner med at vi har ganske lik tilværelse om dagen - håper dere nyter det like mye som vi gjør. Gleder meg til å møte jentene dine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå