Gå til innhold

Florida

Mamma til gullgutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg venter mitt første barn om 3 uker, og skal flytte til Florida i slutten av august - med mann og barn. Vi flytter til en liten by kalt Titusville, litt sør-øst for Orlando. Lurte bare på om det er noen som holder til i det området:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt sjalu jeg! Titusville er en nydelig by! Historic Downtown er bare kjempekoselig og Playalinda stranda er topp!

Jeg er desverre 16 timer unna deg, i Texas...

Skrevet

Koselig å høre:)

16 timer er jo et stykke unna, ja... Du må gjerne ta kontakt hvis du skulle dra dit igjen:)

Vet du forresten noe om vaksinasjonsprogram i Usa? Følger de samme opplegg som i Norge? Er litt usikker på hvordan vi skal følge opp med kontroller osv.

Skrevet

Har ikke trengt det selv ennå, (er bare prøver) men her er det jeg vet!

La helst legen ta seg av vaksinasjonene, ikke klinikkene. Er ikke mye forskjell mht. kostnader og servicen er mye bedre. Klinikkene er stort sett beregnet på lavtlønnede/ uforsikrete familier. Og de fleste nordmenn i USA er forsikret på alle bauger og kanter!

Ved fødsel - HepB #1

1 mnd - HepB #2

2 mnd DTaP (diphteria tetanus pertussis), HIB (influensa),IPV (polio), PCV

4 mnd - samme som 2 mnd

6 mnd HepB#3

12 mnd influenza type B, MMR (meskinger kusma r. hunder), VAR, (vannkopper)

12-18 mnd DTaP igjen, IPV igjen, PCV igjen.

Stort sett er legene flinke til å følge opp og minne deg på hva det er tid for. Det er det som er fordelen med mest private sykehus - de sloss litt om kundene og gir kjempegod service! Ikke som hjemme i Norge hvor man nesten føler at man er til bry.

Er ganske vanlig at et barn har samme lege fra fødsel til fylte 18 år. Hvis du finner en koselig barnelege du trives hos vil de mer enn gjerne ha deg til kunde!

Skrevet

Takk for info:)

På neste sjekk hos jordmor skal vi prate litt om disse tingene, men det er jo helt supert å ha fått en liten idè om hvordan ting funker.

Jeg er egentlig ikke redd for oppfølgingen, nei - det er vel få steder i verden helsesystemet er så bra som i Usa (så lenge man er forsikret - riktignok:).

Lykke til videre med prøvingen - håper dere snart lykkes :o)

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!:)

Jeg skal også flytte til Titusville med mann og barn!

Har dere kjøpt hus/leilighet?

Min mann skal ta helikoptersertfikat der......

Mvh Tone

Skrevet

Hei rabarbragrøt og prøver i Texas. Jeg har vært prøver her i Texas i laang tid, men er nå så heldig å ha to i magen!! Måtte det bare vare. Intr. innlegg du har, men vi er ikke blant "de fleste" som er "forsikret på alle bauer og kanter" som du sier, kanskje du kan lære meg noe om dette da jeg er imponert hvor mye du vet om dette livet her, jeg har aldri vært syk e.l. så jeg er totalt blank når det gjelder sykehus her i Texas. Fortell meg gjerne hvordan du finner lege, jeg kjenner ingen her jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...