Gjest Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Når en 1 åring skal starte i barnehage, over hvor lang tid er det vanlig med tilvenning?
oups Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 Jeg jobber i barnehage på småbarnsavdeling og vi praktiserer 3 dager tilvenning. Og anbefaler litt kortere dager i den første tiden hvis foreldrene har mulighet til det. Lykke til:-)
Lille Sniff Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Der jeg jobber tar vi utgangspunkt i 3 dager, men vi gjør individuelle avtaler med foreldrene etter første eller andre dagen. Det er foreldrene som kjenner barna sine best, og noen barn trenger 1 dag, mens andre trenger kanskje 1 uke eller mer.
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2008 #4 Skrevet 24. mai 2008 I vår barnehage har vi vært litt hard på å prøve å holde det til 3 dager. Om foreldrene insisterer eller vi ser at barnet ikke takler å være der alene er det greit, men i mange tilfeller er det foreldrene som har den verste seperasjonsangsten. For barnet kan det bli værre fordi det venner seg til at de er sammen i barnehagen. Jeg har vært med på foreldre som ikke har gått før barnet gråter, som om de ønsker å vite at de er savnet. I den sammenheng har jeg også vært med på at barn har presset frem tårer for å gjøre foreldrene fornøyd. Det jeg skal frem til er vel egentlig at selv om foreldrene kjenner barent best bør de også høre på personalet som ser situasjonen utenfra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå