Gå til innhold

har forelsket meg i navnet Margit

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Margit er et fint navn - så bra at det begynner å tas frem igjen :-)

Margot, Margaret og Margit er nok på oppadgående, men tviler på at det blir et ti-på-topp-navn med det første. I Frankrike har Margot steget på navnestatistikken de siste årene, og Norge kommer vel etter.

Margit er eit av dei aller, aller finaste namna eg veit om. Kanskje fordi eg kjenner to kjempeflotte damer som heiter det, ei på 25 og ei på 90. I tillegg synst eg det er eit feminint og sterkt samtidig, i motsetnad til Margrete osv., som for meg er littt for "søte".

Margit har bein i nasen, så det ville eg absolutt gått for!

Jeg husker jeg leste her inne ei som kalte datteren sin for Margit, det var det som var det rette navnet for henne. Om det er up and coming vet jeg ikke, men det var et veldig populært navn rundt 1900 (se ssb.no/navn), og disse navnene vet vi jo kommer tilbake i nye bølger før eller siden.

Annonse

NYYYDELIG! har en for kjælighet for gamle navn som Peder, Solveig, Anna....Synes det er så koselig når gamle "støvete" navn kommer tilbake igjen;) gå for Margit du! Har selv en jente på 6 dager som heter Petra var litt usikker på om det var for støvete og rart.. Men så bare ble det vakrere, og vakrere og kunne ikke tenke meg noe annet:)

Masse lykke til!

Slik som "BamseMamma Til StineOgPetra", så har jeg også en forkjærlighet for gamle og støvete navn! Margit er kansje ikke direkte pent, men det er veldig koselig og sterkt navn, og absolutt ikke et dårlig navnevalg! Hvis jeg var deg, så hadde jeg gått for Margit ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...