Gå til innhold

Duo- og kombivogner...????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på en duovogn og en kombivogn?

Er den ene alt-i-ett menst den andre har to forskjellige "bager"? I såfall, hvilken er hva?

Eller hvordan er i grunnen dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kombivogn består av en sportsvogn med bag, for å si det lettvint. Jeg kjenner best til somo og emmaljunga sine, og der er det sånn at man plasserer baggen oppi sportsvognen.

Duovogn derimot, der er det en overdel til sportsvognen og en til bagdelen. La meg ta emmaljunga duo smart som et eksempel, siden det er den jeg har mest kjennskap til. Bagdelen er bag + kalesje + stormtrekk, denne monteres på underdelen. Hele denne delen må byttes ut når du er klar for å ta i bruk sportsdelen. Denne har regulerbar rygg og seler, også flytter man over kalesjen fra baggen.

Huff, langt og rotete svar, men kanskje du forstår forskjellen nå =)

Skrevet

somo = simo (selvfølgelig)

Skrevet

Så kombivogna har en del med to funksjoner,

Mest duovogna har to deler(en bagdel og en sportsdel/sittedel) med hver sin funksjon?

Eller missforsto jeg nå?

Skrevet

Ang. duovogna har du rett ja:) Kombivogna har også 2 deler, men man setter baggen oppi/inni sportsvogna hvis du skjønner hva jeg mener. Ofte er disse baggene litt mindre.

Først her ser du en kombivogn, det er 1 overdel pluss 1 underdel, men man tar baggen ut og inn etter behov.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13580348&sid=xz4cabYp4VK

040015&pos=null&tot=null

Deretter en kombivogn, dette blir mer som 2 vogner i en. Man bytter da ut hele overdelen.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=13273600&sid=xz4cabYp4VK

151776&pos=null&tot=null

Hvis ikke linkene funker, så søk på finn. Masse fine bilder.

Skrevet

Æsj, blir så ivrig. den siste var en duo-vogn ja.

Blir sikkert bare enda mer forvirra over mine dårlige forklaringskunnskaper ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...