3barnsmamma<3 Skrevet 22. mai 2008 #1 Del Skrevet 22. mai 2008 Hvordan går det med deg? kommer du inn på din side nå? Klem:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
LabbogLine Skrevet 23. mai 2008 #2 Del Skrevet 23. mai 2008 Heihei! Nei, kommer fortsatt ikke inn:( Frustrerende! Alt bare bra her! Drømte inatt igjen at jeg mistet.... Fælt.. Henger i en liten stund etter jeg har våknet, men man drømmer jo så mye rart når man er gravid:) Alt bra med deg da? Fått høre noe mer om fødeplass? Skulle på ul på medicus tirsdag 20/5 jeg, men gynekologen ble syk:( Har ny time nå på tirsdag, er kjempespent! Er 13+0 på tirsdag, så da er det vel sikkert mulig å se en del vil jeg tro. Håper det ihvertfall, og at alt er bare bra med den lille. Stoooor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137820537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 23. mai 2008 Håper det snart ordner seg for deg med din side. Hos meg ble det fikset dagen etter jeg sendte mail.. Jeg vet ikke noe mer om hvordan det blir i.f.t. fødselen. har fått time hos jordmor i slutten av juni, får snakke med henne om det, ettersom legen ikke var veldig behjelpelig.. Ellers går alt sin vante gang. sliter med kvalmen, den gjorde da sitt inntog for noen uker siden. Ikke så ille at jeg kaster opp, men veldig ubehagelig. spiser ofte for å holde det i sjakk, pluss at jeg tygger mentos! Det er oppfriskende og hjelper veldig:-) Men håper kvalmen snart slipper taket. Jeg er 11+1 i dag, så du er lenger på vei enn meg:-) Når har du termin da? Har glemt d jeg.... Ellers har jeg noen tunge dager når kvalmen er verst. alt er liksom bare et ork.. Men hjelper når jeg kommer meg litt bort, tenker ikke så mye på det da, men det er et tiltak bare å få ordnet seg og kommet seg ut døra... Håper virkelig det blir lettere snart. Stooor klem til deg:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137824813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LabbogLine Skrevet 24. mai 2008 #4 Del Skrevet 24. mai 2008 Huff... de har fortsatt ikke fikset det. så det blir vel stående uke 11 på meg en god stund fremover sikkert:) har termin 3. desember jeg ca, enn du? Så kjipt at du fortsatt er kvalm! har gitt seg veldig til meg det der, og matlysten er tilbake igjen. Ga seg når jeg var i uke 11 en gang, så håper det samme skjer med deg også snart:) Har forøvrig resultert i +4 kg, huff... håper det er mulig å trimme litt fremover så vektøkningen ikke blir så stor. hvor mye har du lagt på deg i de forrige svangerskapene? Er litt lubben fra før jeg, så trenger absolutt ikke legge på meg mer enn nødvendig:) Du? Har jeg spurt deg om hva du jobber med? Jeg jobber på apotek jeg, ble ferdigutdannet farmasøyt (reseptar) i fjor. Veldig hektisk på jobb om dagen, kjenner jeg blir veldig sliten! Men kjennes ut som kroppen er i ferd med å få litt mer energi nå, så da blir det vel sikkert litt lettere tenker jeg:) stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137828910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 24. mai 2008 Jeg har termin 13. desember, foreløpig. Men regner med den blir flyttet ved ultralyden i juli. Med førstemann ble jeg flyttet 8 dager frem og med tulla ble jeg flyttet frem 11 dager frem. Så kanskje terminen blir rundt 20 desember ...hvem vet... I dag har jeg en fantastisk god dag. Ikke kvalm, ikke noe ekkelt. Bare litt vond korsrygg, sikkert pga bekkenløsningen, og jeg blir fort sliten, men skal prøve å få vaska huset i dag:-) Det føles som en evighet siden sist.. Har bare holdt med støvsuging når formen ikke er bra. Jeg håper også at formen kommer seg snart, da skal jeg begynne å trene litt igjen. Meldte meg inn på 3T på nyåret og var flink, trena ca 4 dager i uka. Litt kondisjon og styrke. Men ble brått slutt da graviditeten var et faktum. Bekkenløsninga kom med en gang, og uvelheta snek seg stadig innpå. Jeg har mer enn nok kilo fra før, så håper å ikke legge på meg noe mye denne gangen. Første svangerskapet la jeg på meg 22 kilo!!! Men da gikk jeg 11 dager over terminen, og hadde termin midt på sommeren, og hvis du husker, så var sommeren 2002 en ufattelig varm sommer. Ble ikke bedre av å gå høygravid!! Så jeg hadde mye vann i kroppen, hoven og var blå på ene foten.. fysj jeg så ikke ut!! Andre svangerskapet la jeg på meg ca 13 kilo, å det er jo under normalen. Jeg har en sånn greie at i det jeg blir gravid hopper jeg 2-3 kilo opp. sikkert pga økt væske i kroppen, tyngre bryst osv. Så jeg har gått opp 3 kilo til nå. Men skal trene litt når formen bare kommer seg, så kanskje det ikke blir så mye denne gangen heller.. Jeg jobber ikke...dessverre, men skulle gitt hva som helst for en jobb.. Jeg er utdanna Hjelpepleier, men havna på yrkesretta attføring pga allergi som gjorde at jeg ikke kunne fortsette som hjelpepleier. Jobber bare litt som ekstra i hj.sykepleien. Har tatt diverse utdanning de siste årene, men Nav er ikke kjent for sin behjelpelighet, så pga dem har det blitt myyyye rot. arg!!! men,men.. Ikke like enkelt for alle.. Har du begynt å gå til jordmor? Jeg har time i slutten av juni. Håper det er ei snill og trivelig jordmor:-) Hadde ei aldeles super jordmor da jeg gikk med førstemann. Ha en finfin dag:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137829055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LabbogLine Skrevet 24. mai 2008 #6 Del Skrevet 24. mai 2008 Huff... Fått bekkenløsning du da:( Det må varra tussi!! Lagt på meg 4 kg allerede jeg også, og jeg var ikke tynn fra før av, heller litt lubben. men legen sa det ikke var noen fare da, så får heller prøve å begrense det i dette trimesteret:) Har ikke fått noe vann i kroppen jeg enda, men tror de første par kg skyldes graviditeten og ikke fett (håper ihvertfall det,hehe) Gikk så fort opp, så tror nok det. Du, jeg vet hvordan nav er.. har en samboer som var iferd med å ta fagbrev da han var med i en stygg trafikk ulykke og ble liggende på sykehus i lenge. Han gikk sykmeldt over et år, og da nav skulle "hjelpe" ham tilbake i jobb/ yrkesretta attføring ble det bare rot.. Han ble tvunget til å melde seg arbeidsledig mot sitt eget ønske, og etter det var det ikke mye hjelp å få. han ble utplassert på Reko,noe som var helt meningsløst, men han ble tvunget. Det endte med at han fikk ordna seg en jobb på egenhånd for å komme seg bort det. men han får desverre ikke fullført skolen da, kommer aldri til å bli så bra igjen at det går desverre:( Men han drømmer om å ta en annen utdannelse som er i trondheim da, så vi får se hva det blir til etterhvert:) Har ikke begynt å gå til jordmor nei, skal ringe nå på tirsdag. Var det lang ventetid? Glemte helt å ringe forrige tirsdag, og nå er det jo snart bare 2 uker til jeg burde vært på kontroll igjen.. huff.. blir litt irritert på meg selv over at jeg er så treig... Håper jeg kommer inn snart da. Har du fått time til ul da? venter spent på brevet jeg nå, vet ikke hvor langt tid det tar før det kommer jeg. Ha en super dag du også klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137829405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 24. mai 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 24. mai 2008 Nav her i by'n er noe dritt iallefall. Det er nå min mening.. Jeg ringte jordmora i god tid, i tilfelle det skulle være fullt..Det er jo ikke lenge siden det var på nyhetene at jordmora her hadde dårlig kapasitet. Men nå på mandag må jeg til legen på kontroll for å ta de blodprøvene som skal tas, de ville ikke gjøre det sist jag var der, for en mnd siden. Rart spør du meg, for før når jeg har vært gravid har jeg tatt første legebesøket rundt uke 7-8, å da har de tatt prøvene da, men ikke nå nei.. nye rutiner kanskje?? Men det ergrer meg. Jeg liker ikke legen, vil mye heller gå til jordmor. Så derfor skal jeg jo ha kontroll igjen i slutten av juni, å det fikk jeg til jordmor. Hun virka veldig grei på tlf, så håper hun er det i virkeligheten også:-) Gruer meg til legen på mandag. Det blir flott, for hun sa hun skulle høre etter hjertelyden da, og da er jeg 11+4, så håper hun hører etter... Men sykepleierne på legekontoret er så nøye på alt. å da tenker jeg på å gå på vekta...:-( Sist sa jeg, "må jeg virkelig d å ja.." JA, kom det fra sykepleieren. Ikke noe trivelig syn... Sist jeg var gravid gikk jeg til ei jordmor på inderøya, bodde der da. Og jeg veide meg ikke en eneste gang. Vi ble enige om at jeg kunne veie meg hjemme, og ble det stor endring var det bare å snakke med henne. Å det var så deilig å slippe å gå på vekta, der en person står å nistirrer på tallene som kommer frem, sier det høyt for så å skrive det ned... ååååhhh, hater det. Litt frustrasjon her..... Jeg har fått time til ultralyd ja. Midt i juli. På min egen bursdag...for et sammentreff, lo godt da jeg åpna brevet:-) Men gleder meg masse:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137829526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LabbogLine Skrevet 24. mai 2008 #8 Del Skrevet 24. mai 2008 Ja, nav er et kapittel for seg selv. Byråkrati i et nøtteskall! Håper det ordner seg på et eller annet vis for deg da:) Det gjør det helt sikkert! Så rart at de ikke kunne ta blodprøvene så tidlig da? Hmmm... Vet ikke jeg. Var ikke inne på kontroll før jeg var 11+4 eller noe jeg. Var så lang ventetid. Legen hørte ikke hjertelyd da, men han sa det kunne være litt tidlig, så ikke bli redd hvis hun ikke hører noe:) Synd du ikke er fornøyd med legen din da... Kan du ikke bytte da? jeg har fått en ny lege jeg nå. Han har jobbet 10 år på sykehuset, og er visst spesialist i indremedisin. Virker veldig flink, og veldig empatisk. Tok seg god tid til å snakke med meg når jeg var der på kontroll. Jeg er veldig fornøyd med ham:) Ja, det å veie seg kommer til å bli et mareritt! Men heldigvis så fikk jeg se hva jeg veide selv, og si det til sykepleieren. Men ille nok likevel... I tillegg veide jeg 2 kg mer på legesenteret enn på vekta hjemme, gjorde ikke saken noe bedre det heller. Aldri i hele mitt liv vært så tung som jeg er nå... Håper jeg kommer inn til jordmora om ikke så lenge, ellers må jeg bare te neste kontroll hos legen istedet. Du? har du tatt GU på kontrollen? Hos meg gjorde han ikke det, men har hørt at enkelte leger pleier å gjøre det under kontrollene. Håper jeg slipper. legen min klemte på magen for å kjenne hvor langt opp livmoren hadde kommet i forhold til hvor langt på vei jeg var. Det må vel være en grei nok indikasjon i tillegg til hjertelyden etterhvert da:) Håper jeg får innkallingen til ul snart.. må jo klaffe i forhold til jobb i trondheim og sånn også, så greit å få vite det snart. Ikke bare bare å kjøre 1 1/2 time en vei for en 20 minutters ul time:) Ha en fortsatt fin lørdagskveld:) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137832335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 25. mai 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg liker ikke legen min pga at det er flere tilfeller jeg føler jeg ikke kommer gjennom til henne, enten det har gjeldt meg selv eller ungene, akkurat som om hun ikke vil høre. Ett eksempel er da jeg gikk gravid sist, så begynte jeg å plages mye med intense hodesmerter. det ble til slutt så ille at jeg ikke kunne ligge, stå eller sitte uten å ha veldig vondt. smertestillende tok jeg også, før jeg ble gravid hadde jeg så mye smerter at jeg tok vel for mye smertestillende tabletter, uten at det hjalp. Da jeg ble gravid torte jeg ikke ta annet enn paracet, å det hjalp ingenting. Mamma tipsa meg om at det kunne være nerve i klem, for det ligger i genene. Da jeg var 22 uker på vei var jeg til legen, å sa at NÅ måtte noe gjøres, for jeg visste ikke hva jeg kunne gjort. var så vondt. tårene trillet konstant. Ville hun gjøre noe? neida. Ikke før etter fødselen først da kunne jeg få røtgen. Jeg nevnte at nerve i klem ligger i slekta, å at det kunne være det. men det slo hun bort med en gang. Sa bastant at det var det ikke. det var bare betennelse i muskulaturen i skuldrene. fikk fysio men det hjalp null. Da sa jeg at jeg må få henvisning til kiropraktor, ble tipset om det fra noen her på BIM den gangen. Hun ville ikke gi meg henvisning, men etter litt ga hun seg og jeg fikk det. Samme dag fikk jeg time hos kiropraktor, og etter ett minutt hos han spurte jeg om han visste hva det kunne være, JA sa han, det er nest øverste ledd i nakken som har låst seg med nerve i klem!!!!! jeg holdt på å ramle av stolen. det var det jeg hadde sagt til legen, men hun trodde ikke på meg. De to første behandlingene var tortut. vondt skal vondt fordrives vet du. men etter det, var som å komme til himmelen. smertestillende tabletter kunne jeg kaste. Jeg hadde ikke vondt lengre. Dette var våren 2005. jeg går nå til behandling regelmessig for å hode det i sjakk. men jeg har ikke vondt lenger. Innimellom, hvis jeg har lagt for stor belastning på skuldre/nakke kan det blusse opp og bli vondt, men ikke slik det var. jeg tar mine forhåndsregler. Det koster en del å gå til kiropraktor, men det er verdt det. ble min redning iallefall. Legen hadde tildels rett da kan du si, men hun ville ikke finne årsaken. Hun mente jo at jeg bare hadde muskelbetennelse, og ikke mer. og ville ikke finne ut årsaken til det. Saken er at det låser seg i nakken med nerve i klem, det blir anspent og dretter blir det betennelse i nakken hvis jeg ikke gjør noe med det. men selve årsaken blåste hun vekk. Men,men nok om det.. ble langt dette.. Jeg vil tro du får time til jordmora fort, håper iallefall det. Mange velger å bare gå til kontroll til lege, men det er noe helt annet å gå til jordmor. Kommer selvfølgelig an på om man er fornøyd med jordmora da, jeg har vært heldig sånn:-) Du får ta deg fri fra jobben når du skal på ultralyd vettu, så du slipper all den kjøringa.. Hvordan er det å jobbe på apotek da? går det bra? Sist jeg var gravid gikk jeg apotektekniker, og skulle ha praksis i apotek. det var helt i begynnelsen av svangerskapet og kvalmen var et faktum. men jeg kasta ikke opp noe....inntil jeg kom på apoteket. Fy fader som jeg spøy..sto på labben og var få meter til toalettet, men det varbare så vidt jeg rakk meg dit. Og samme leksa hver gang. Jeg tålte ikke luktene på apoteket. det var det som gjorde at jeg kasta opp, så jeg måtte avbryte praksisen og den skolegangen, pga oppkastet og pga nakken. Var et vanskelig år for meg.. Må le litt nå i ettertid når jeg tenker på det med apoteket og hvor dårlig jeg var... Huff.... I går våknet jeg opp til en nydelig dag. sol ute og formen var fin, rett og slett super! Jeg tenkte at da skulle jeg vaske golv og rydde skikkelig inne. Og det gjorde jeg. Tok det i mitt tempo, uten å stresse. Men da jeg var ferdig, å herregud... jeg kunne ikke gå. kunne ikke sitte godt eller noe. Bekkenløsning ja. fy søren det var vondt. Har ikke hatt så vondt ellers dette svangerskapet pga BL, kjenner det innimellom, og at det glipper i bekkenet når jeg går. men i går var det helt forferdelig. Å så sliten som jeg var, i tillegg til å ha vondt. Tårene trillet, å jeg kunne ikke noe for det. heldigvis er det litt bedre i dag. men BL er et faktum. Første svangerskapet hadde jeg ikke BL i det hele tatt, vondt altså. Sist fikk jeg veldig til plager med BL, men det kom ikke før rundt uke 20. Nå har jeg hatt det flere uker allerede, og vondt er det, iallefall når jeg belaster sånn som i går med vasken.. HUff... Dette ble visst laaangt... Ha en finfin søndag:-) Klem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137835245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 27. mai 2008 Var du på ultralyd i dag? hvordan gikk det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137857396 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LabbogLine Skrevet 31. mai 2008 #11 Del Skrevet 31. mai 2008 Hei! Har ikke vært på nett denne uka jeg, først logget meg på nå Skjønnet godt at du ikke liker legen din etter det du skriver... Men kan du ikke gå inn på nettet og bytte da? vet ikke hvilke leger som er ledig nå jeg... Er viktig å ha et godt forhold til legen mener jeg, man skal kunne stole på de, og føle at man blir tatt på alvor. Det er viktig! Gått apotektekniker du da:) Tror det er vanskelig å få seg jobb som apotektekniker på apotek her også, så var kanskje greit at du ikke ble ferdig sånn sett:) Er jo vanskelig å få seg jobb generelt her føler jeg, har hatt kjempeflaks som har fått den avtalen jeg har fått. Håper bare sjefen her blir sur når jeg kommer og sier at jeg er gravid. Har ikke fortalt det til henne enda... Bare hun i trondheim som vet det. Rekker jo ikke akkurat å jobbe så lenge før jeg går ut i permisjon da (2 1/2 mnd ca hvis formen holder) Men,men. det ble nå sånn denne gangen:) Huff, er gla jeg har sluppet unna bekkenløsning, det må være helt forferdelig... nei, håper jeg slipper gjennom sv.skapet uten plager:) Håper det går bra med deg også da, og at det ikke blir for slitsomt de nærmeste 6 mnd! jepp, har vært på ul ja:) Var der på mandag. fikk masse bilder av en aktiv krabat som beveget seg så mye at hun fikk ikke målt hjerterytmen,hehe:) Ble sååååå gla når alt fortsatt var ok med den lille. Så nå går jeg bare og venter på innkalling til ordinær ul fra sykehuset, gleder meg:) Nå har vel du passert 12 uker da? Gratulerer!!! Fortalt det til noen flere nå da eller? klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137888564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 31. mai 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 31. mai 2008 Så gøy at det gikk fint på ultralyden:-) Jeg har endelig passert 12 uker nå. jippii!! :-) Var på kontroll til legen på onsdag, det gikk mye bedre enn forrige gang jeg var der,vi fikk snakka en del i forhold til svangerskapet og fødselen, men enda ikke noe avklart da.. Men jeg fikk høre hjetelyden. Fantastisk:-) Ble liksom så letta etter at jeg var der. Er vel noe med at nå har jeg 12 fullgåtte uker, og tiden fremover vil bli bedre, iallefall med tanke på kvalmen. For noen uker siden kjøpte jeg ingefærkapsler, i håp om at det skulle hjelpe på kvalmen. Jeg ble bedre, men visste ikke om det var pga kapslene eller bare det at formen holdt på å bedre seg.. Forrige helg var formen så fin, og jeg slutta å ta kapslene, men den siste uka har jeg vbært så utrolig kvalm på kveldene. Toppa seg torsdagskveld. Da var jeg så sinnsykt kvalm, la meg på sofan i 9-tida og bare gråt. Er nok litt hormonell i tillegg da ser du.. og jeg var så sliten, og lei.. Så går begynte jeg med kapslene ijen, for å se om de kanskje har noen virkning likevel, og jeg var ikke kvalm i det hele tatt i gårkveld, så de kapslene har virkelig hjulpet meg!! Så jeg skal fortsette med dem noen uker til for å være sikker tror jeg:-) Jeg har lenge ville byttet fastlege, men det er ingen av de ledige som jeg ønsker... så lar det være med den jeg har inntil videre.. Du skal være glad du ikke har smerter ift bekkenløsning, klart det kan jo fortsatt komme..men krysser fingrene for at du slipper. Har du måtte ha sånn gyn. undersøkelse? jeg har ikke hatt det denne gangen, Ikke engang for at legen skulle sjekke livmor, for å sjekke at jeg virkelig var gravid (første gangen jeg var der) Jeg har jo tatt GU hver gang ellers når jeg har vært gravid. Men da jeg var der i høst for å ta ut spiralen tok hun en kreftprøve da, så derfor mente hun denne gangen at det ikke trengtes nå. Glad til jeg da, for disse undersøkelsene er jo ikke akkurat behagelige.. Det er vanskelig å få seg jobb ja, uansett liksom. Det må jo gå via bekjentskap da, ellers virker det som det er helt håpløst.. Har ikke sagt det til flere enn nærmeste familie enda, men når først familien har hørt det, så sprer det seg som ild i tørt gress. Så jeg vet at det har nådd flere nå:-) Klem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137889007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetuzze♥ Skrevet 31. mai 2008 #13 Del Skrevet 31. mai 2008 Gratulerer så masse med å ha passert den magiske grensen:) Nå kan du senke skuldrene og slappe litt mer av:) Så bra du har funnet noe som hjelper mot kvalmen:) Den har mer eller mindre forsvunnet hos meg, heldigvis:) Er generelt i mye bedre form nå. Fått tilbake apetitten, og fått litt mer energi. herlig:) Ja, tenker det sprer seg fort! er jo ikke så stor en by, så ting ryktes fort! Vi bor jo på bygda, og når samboeren skulle ringe og bestille mat på bensinstasjonen her så ble han gratulert av ei vi ikke har sagt det til, men som sikkert har hørt jungeltelegrafen. Regner med de fleste her i bygda vet det nå Har ikke tatt GU nei.. Burde jeg det? har jo vært på så mange ul, at jeg trodde kanskje ikke jeg behøvde det. Men er en stund siden jeg har tatt celleprøve da, så jeg burde kanskje tatt det, eller? hva annet gjorde de på undersøkelsen sist da? Ps. har gitt opp det å komme meg inn på min egen side, så har opprettet nytt nick (uten hjerte først) stor klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137891368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 1. juni 2008 Du må bare pushe på så de fikser din side for deg. Må du ikke inn på din side for å skifte nick også da?? Sist jeg var på kontroll testa de urinen, den var OK, tok blodtrykk, tok blodprøver og vekta. Inne hos legen snakka vi en del om dette svangerskapet og i forhold til fødsel. Og hun fant hjertelyden, fantastisk:-) Skal til jordmor neste kontroll. Har du fått time hos jordmor? Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137892960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetuzze♥ Skrevet 1. juni 2008 #15 Del Skrevet 1. juni 2008 Hei! Nei, jeg oppretta ny profil med samme navn, brukte bare adressen der jeg bor i trondheim, og forandra nicket til Labbetuzze med et hjerte bak, ikke no foran. Giddet ikke vente lenger på at de skulle fikse det. Er jo snart i uke 14, og bak det gamle nicket står det fortsatt uke 11. Det går tydligvis treeeeeegt for dem å fikse det.... Nå trenger jeg ihvertfall ikke gå inn og endre uke hver uke, sånn i tilfelle det streiker på den nye profilen også Ja, de sjekka urin, blodprøver, vekt og blodtrykk hos meg også. Blodtrykket var litt for høyt ute hos sykepleieren, men inne hos legen var det helt ok, heldigvis:) men hva gjorde legen på GU sist du var gravid da? Tok hun prøver for å sjekke infeksjon utover i svangerskapet og sånn? Har fått time til jordmor nå ja:) Skal dit 26. juni. Blir spennende:) Har fått time til ul også, 9. juli. Gleder meg masse:) Tror samboeren min gleder seg også, får sikkert et litt annet forhold til den lille der inne når han får se h*n:) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137893228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 1. juni 2008 Ok, du oppretta ny profil ja..:-) Sist jeg var gravid og hadde GU, tok hun kreftprøve celleprøve og hivprøve. Hivprøven er jo frivillig, jeg hadde ikke noe imot det, så de sjekka for å vite at alt var ok. Tror det var det de testet.. hadde bare GU ved første kontroll. Ikke akkurat så behagelig disse GU. Så flott at du har fått time til jordmor:-) Jeg gleder meg masse til ultralyden jeg også, men tror jeg må dra alene. Sambo må kanskje jobbe, også er det fri fra bhg da, pluss at det er på bursdagen min. Så det spørs om han blir nødt til å være hjemme og passe ungene og ordne litt:-) han sa selv at det var greit. men vi får se.. Lenge til enda.. Har du fast jobb i trondheim? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137894364 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juni 2008 #17 Del Skrevet 1. juni 2008 Hva med å utveksle mail adresser eller msn? Blir litt irritert jeg nå.... Dette er da ikke noe privat forum.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137895263 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetuzze♥ Skrevet 1. juni 2008 #18 Del Skrevet 1. juni 2008 Hvis dette er det som skal til for å få det irritert så får du bare bli det. Vi har snakket med hverandre på mail her inne, men pga feil på min side kommer jeg meg ikke inn lengre, er 3 uker siden sist. det er kanskje ikke min feil at moderator er så j****g treig til å rette opp. Derfor ble denne tråden opprettet, var liksom ikke så mange andre måter å kontakte hverandre på heller da. kan hende vi vil være litt mer anonyme overfor hverandre enn mail og msn enda også, siden vi begge kommer fra samme by som forøvrig er veldig liten. Syns ikke jeg skal behøve å forklare meg for deg egentlig. Dette er et fritt forum, hvis vi vil snakke med hverandre på denne måten er det vår sak. La vær å lese da hvis du blir så irritert anonym! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137895952 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetuzze♥ Skrevet 1. juni 2008 #19 Del Skrevet 1. juni 2008 Hei igjen! Så ikke at du hadde svar før nå, ble litt opptatt av å svare anonym under her tidligere ikveld. Ja, da er det vel bare celleprøven jeg ikke har tatt da. Når jeg var på Medicus forrige gang så tok hun GU på meg, men tok ikke noen prøver da. Så da er det vel greit:) Får vurdere den celleprøven da.. Så kjipt at du må dra alene på UL da! Har allerede bedt samboeren min om å sette av den dagen, så han skal si ifra på jobb allerede imorgen:) men skjønner jo når dere har 2 små fra før også. Blir 3- barnsmor du nå da. Det må være krevende:) har fast jobb ja:) 100 % stilling. Blir vel det samme når jeg begynner på Steinkjer også. har vært veldig heldig sånn.. Er veldig vanskelig å få seg jobb som farmasøyt på steinkjer, så jeg har vært superheldig:) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137898106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #20 Del Skrevet 2. juni 2008 Ja, noen som har latt hormonene gå ut over oss...(anonym) Litt kjipt å dra på UL alene ja, men som sambo sa, "har da vært med på det før". Men vi får se når tiden nærmer seg, kanskje han ombestemmer seg. Jeg gleder meg iallefall masse:-) 3-barns mor ja.. du skal vite at jeg har vært nedfor man en kveld med tanke på akkurat det. Er nok hormonene som har styrt dette litt. Men har tenkt, enn om jeg ikke klarer det, jeg er jo så sliten (svangerskap og tiden etter fødsel kan jo ikke sammenlignes) og my rare tanker. Men vi har prata my om det her hjemme og det er da klart at vi klarer det. Og det sies at det er størst overgang/forskjell fra en til to unger enn to til tre unger. Og fra en til to gikk kjempefint, så det går nok fint nå også. Bare komme meg over den verste perioden med kvalme og hormonelle tanker så blir det nok bra. Og når magen kommer mer frem. Det som er så greit nå er at jeg har alt av utstyr jeg trenger. Slipper å kjøpe inn masse og bruke mye penger på det nå. Vogna fra sist er helt OK, og vi kjøpte en bilstol som er fint brukt, den skal vi bruke nå også. Eneste jeg må ha er nytt stellebord/stellekommode. Og klær selvfølgelig. Mine to barn er født i juli og august, og nå kommer det en i desember, og dvs at en del klær må kjøpes nytt. Men ellers tror jeg det vil gå bra. Må tenke positivt. Elstemann begynner på skolen til høsten også. Men innimellom synes jeg det er mer skremmende nå enn da jeg skulle ha førstemann. men klart, da ante jeg jo ikke hva jeg gikk til, var alene og 21 år. Neida, nå gleder jeg meg masse. Håper tida går fort nå i juni, for da nærmer det seg ul og magen vil komme mer til syne. Herlig. Har du fått gravid-mage du kanskje? Regner med du er rimelig spent du også som skal ha din første:-) Da jeg skulle ha min første hadde jeg ikke pc og internett så var ikke på disse barnimagen sidene, så det var jo mye jeg ikke visste. alt tok jeg fra bøker jeg leste. Er godt å ha disse sidene nå ja:-) Blir du overflyttet til apotek her da? Når skjer det da? før du blir høygravid håper jeg for din del, så du slipper å pendle. Blir jo mer krevende etterhvert som magen vokser... Ettersom visse anonyme synes vi opptar forumet for mye kan jeg jo prøve å sende til deg på den nye profilen neste gang.. Klem:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137900730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetuzze♥ Skrevet 2. juni 2008 #21 Del Skrevet 2. juni 2008 Vet du hva, syns ikke vi skal ta anonym bestemme hva vi skal gjøre, så jeg svarer deg her jeg:) Ja, det er godt å ha disse sidene:) Kan liksom finne svar på det meste her. Godt å slippe å ringe til jordmor/lege for alt også. Syns det er helt topp jeg:) Går nok kjempefint å bli 3-barnsmor skal du se. Du har jo så masse erfaring fra før med de to første:) jeg vet jo ikke hvordan man skal håndtere en sånn liten en enda.. men regner med det kommer naturlig når den dag kommer:) Jepp, blir overflyttet til Steinkjer 1. september, gleeeeeder meg:) Var en del av kontrakten det, hvis ikke hadde jeg ikke dratt til trondheim i fjor:) Blir litt pendling i sommer da.. skal ha ferie 3 uker, men skal dagpendle 2 uker før ferien i juli, og 4 uker etter ferien. (sier opp leiligheten 1. juli) Blir sikkert litt slitsomt å dagpendle på slutten tenker jeg, men håper det går bra:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137902275 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #22 Del Skrevet 2. juni 2008 så sant så sant. dumt med disse sure anonyme innleggene.. I dag grilla vi og satt ute på verandaen å spiste middag. Herlig. Og tanken slo meg faktisk, til neste sommer har vi en liten tass her sammen med oss:-) Må si jeg gleder meg veldig til å bli mamma igjen. Har både gode og mindre hyggelige erfaringer, noe som også gjør at jeg er mer obs og vet en del. Og det er godt å ha med seg. Så bra at du slipper å pendle når magen begynner å bli rimelig stor da;-) Det må være veldig slitsomt.. Har du begynt å få gravid-mage eller er det ingen som ser det på deg enda? Ingen som ser det på meg enda, bare det at ansiktet er forandret. klarer ikke å sette fingeren på hva det er, men mange "visste" at jeg var gravid før jeg sa det, nettopp pga "endringer". rare greier dette du..:-) de så det på meg.. Vet du hvilke dager jordmora er på kontoret? er det bare en dag i uka? tirsdager? Så ble det streik i bhg da, så nå blir ungene hjemme i finværet noen dager. Greit det også:-) Klem:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137902649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetuzze♥ Skrevet 3. juni 2008 #23 Del Skrevet 3. juni 2008 Herlig med sommer ja:) Vi har ikke noen orntli veranda enda vi, så er dårlig med utemuligheter foreløpig. Men var hos foreldrene mine og grilla på lørdagen, deilig:) Bor dere i hus eller leilighet forresten? Vi har et bittelite hus vi. er vel ikke mye større enn en leilighet. men det går bra:) Blir vel litt pendling med stor mage da, er vel sånn ca 6 mnd på vei når jeg bytter jobb. kan vel bli slitesom allerede da vil jeg tro. Drar hjemmefra kl 07 på morgenen, og er ikke hjemme før 19.30 på kvelden... Men det må bare gå for en stund, er jo bare snakk om 6 uker:) Så det er vel bare å bite tenna sammen! Det begynner å synes litt på meg nå ja, men tror mye av det er "flesk", hehe:) kjenner livmora over skambenet nå, og det er ikke store klumpen. Så mye av magen må være noe annet. Sto på vekta imorges, tragisk syn.. Gått opp 2 kg til.. Så nå er jeg oppe i 5 kg vektøkning. Liker det ikke, men håper det stagnerer litt nå. Var jo som sagt lubben i utgangspunktet også. Men,men... tror jordmora er på kontoret på tirsdager, er ihvertfall da de har tlf tid! Men mulig de er der flere dager også, er ikke helt sikker:) Nei, nå skal jeg ordne litt i huset før jeg kjører til trondheim på jobb. Vi snakkes! klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137908872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
3barnsmamma<3 Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #24 Del Skrevet 4. juni 2008 Hei. Vi bor i hus ja, med stor naturtomt. Herlig for ungene å ha mye plass å røre seg på. Ligger i et lite felt, men vi har ikke noen nabper som ser direkte inn til oss, vi ser ned på dem...hihi, vi ligger oppå en haug, bergknaus mersom:-) Får håpe du er i fin form hele svangerskapet da, slik at pendlingen går lettere.. Hos meg er formen veldig varierende. Jeg tar ingefærkapsler, men innimellom blir formen utrolig tung på en måte. Litt kvalm og utilpass. Føles tungt å puste noen ganger. spesielt var det ekkelt i går, men tror det har mye med denne varmen å gjøre. Alt blir jo tussig da.. Så er jeg avhengig av å spise regelmessig, ellers blir formen dårlig igjen. Håper det gir seg litt snart.. Er 12+6 i dag, så går jo snart inn i uke 14. Jeg var på kontroll sist onsdag, og på den siste mnd hadde jeg lagt på meg 1.5 kilo. Har ikke veid meg siden, er ikke noe lekkert syn... Ingen ser på meg at jeg er gravid enda. Har en del fra før, men kjenner at det er en kul der, så den kommer nok mer til syne om noen uker. Jeg lurte på hvilke dager jordmora var tilstede, var det ikke 26.juni du fikk time sa du? d er jo torsdag. Jeg har time tirsdag 24.juni. Nå er endelig streiken over også, så fra i morgen blir det bhg på ungene igjen. Blir en tur i fjæra på oss i dag, så ungene får leke og kanskje bade om de tørr;-) Ha en fin dag:-) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137917382 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbetuzze♥ Skrevet 6. juni 2008 #25 Del Skrevet 6. juni 2008 Ååå Herlig med stor tomt og hus:) Vi har ganske stor tomt, men den ligger i en skråning, så vanskelig å utnytte den da.. 1,5 kg er jo ikke så mye da:) Tror jeg har lagt på meg sikkert 5 kg allerede (tør ikke stå på vekta, så gruver meg til kontrollen neste gang....) Du skal se magen kommer fort nå.. Min syns ikke så veldig enda den heller, men jeg hadde en liten mage fra før, så ser jo gravid ut selv om jeg ikke er sikker på om det er babyen som gjør det, hehe:) Jeg har forresten fått litt verking i korsryggen på høyre side.. har du opplevd det? Det er ikke stikninger, men en helt annen type verking.. syns det er så rart at det bare er på ene siden liksom.. hmm. hvis det ikke blir bedre får jeg kontakte legen på mandag tror jeg.. Ja, du har jo så rett, jordmoren må jo selvfølgelig være tilstede flere dager, det stemmer jo at 26. juni er på en torsdag:) Er vel bare tirsdagene de har telefontid da sikkert! Nei, dette ble kort, men skal på kveldsvakt snart, så må gå og ta meg en dusj. Kos deg i det fine været:) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137810760-labbetuzze/#findComment-137933887 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå