Gå til innhold

Noen som har erfaring med utebarnehage?

Anbefalte innlegg

De skal starte opp uteavdeling i barnehagen til barna mine og jeg er ganske skeptisk. Jeg tenker at det kan være slitsomt for barna å være ute flere timer i all slags vær (de skal sette opp en lavvo i skogen). Jeg er også engstelig for at barna kan forsvinne i skogen (området er ikke inngjerdet).

I løpet av vinteren har det vært mye sykdom blant personalet og da har de innstilt turer. Nå som det skal være utebarnahage, skal de ut uansett hvor mange ansatte som er syke. Det er nemlig ikke plass til alle barna inne samtidig.

Noen med erfaring som kan berolige meg?

Fortsetter under...

Hei vi har en friluftsavdeling i den bhg jeg jobber i.Og de er ute hver dag,vi har en lavo i skogen som de drar til hver dag!Barna på den avdelingen er veldig glade i å være ute.Vi har ikke noen gjerder rundt.Men det er ingen barn somhar forsvunnet. Og de voksne følger alltid med på hvor barna leker.Foreldrene er veldig fornøyd med at barna er i skogen. Hvis det er få voksne så drar de ikke til skogen for det er ikke forsvarlig.da er de ute i bhg. Dette kommer nok til å gå bra.Men du kan jo alltis snakke med personalet og fortelle dem at du er litt bekymret for dette. Lykke til

Min mor jobber i en slik, og hun er veldig fornøyd hvertfall. De tre som jobber der er sjeldent syke (kan være tilfeldig også) Barna er ikke like syke som de nede i barnehagen.

Ingen barn som har forsvunnet, noen småskader med ikke de største sakene. De barna i utebarnehagen er mye flinkere motorisk enn de barna som er nede i barnehagen, når de er i utebarnehagen (de har en dag i mnd hver tror jeg) Og de har mer vanskeligheter med å gå og leke i skogen, kjeder seg fort, og vanskligere å passe på.

Min er veldig fornøyd, hun er ikke så sliten når hun kommer hjem hver dag. Som hun sier, så trenger hun igrunn nesten bare å sitte på en stol og se på ungene. Fra de kommer om morra og til de går så er de i full lek, krangling hører til sjeldenhetene osv.

tror nok barna lærer seg de usynlige gjerdene.

det gjorde alle barna i barnehagen til datteren min.

hun gikk i en sånn friluftsbarnehage det siste året før skolestart.

Men:

hun var så sliten og lei av skogsturer at hun fikk vondt i magen hver søndag. de hadde nemlig turdag på skolen hver mandag :)

etterhvert fikk hun vondt i halsen hver søndag kveld.

så det er ikke alle barn det passer for men for de barn med masse energi er jo utebarnehage helt supert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...