Gå til innhold

Voksipose i stedet for softbag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig tenkt å kjøpe softbag å ha i vognen, men ser jo at Voksiposen skryter av å være en helårs pose.

Noen som har erfaring med å kun ha voksipose i sportsvogn i stedet for softbag til nyfødt?

Skal brukes til sommerbaby.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha voksi som softbag til babyen. Dette fordi voksi posen er en så trygg og god "hule" for baby. Har erfaring fra nr 1 at babyer liker godt slike trygge huler, eneste stedet hun roet seg, annet en våre armer, var i voksi posen. Voksi posen fungerer på samme måte som å surre babyen inn i tepper.

Voksi posen er IKKE en helårspose, den er altfor varm på sommeren. Men dette løser vi fint med å ha sommerdynen til voksiposen, da kan man bruke den på sommeren ;). Vi kommer nok nesten bare til å ha sommerdynen i, dette fordi at da kan baby bruke posen innendørs (dag som natt) også. Skal man ut kan man bare ha lammeskinn eller dyne opp voksi, eller skifte om til vinter dynen.

Også må man selvsagt ha bæreplaten som hører til om man skal bruke den som en softbag.

Skrevet

Tenkte jo på å ha i sommerdyne ja.

Noen som har andre forslag til poser som kan benyttes? Noen som hele forsiden kan tas av på kanskje?

Skrevet

koseposen.com syr også poser, der kan du velge ditt eget motiv. De kan også sy hull sånn at du kan benytte bæreplate (jeg har spurt). Da kan man bruke posen som softbag. Mye billigere og man år en mer personlig pose enn voksi posen.

Jeg syns det er genialt å bruke en sånn voksi eller en voksi lignende pose som softbag. Da kan man brette ut posen og bruke den som leketeppe også. Og man slipper at babyen tidlig vokser ut av softbagen, litt kjip og ikke lenger ha en bærebag når babyen er 4 mnd. liksom.

Skrevet

Jeg brukte voksien i sportsvogna om vintern, og koseposen i om våren, og de kalde sommerdagene, og om høsten da.

baggen til vogna brukte vi som seng inne bare.. gikk helt fint å bare ha pose i vogna. bretta sammen et pledd og la i bunnen, så det ble mykt og godt.

Skrevet

Eg måtte bytte til sportvogndelen når mi første var kun 3 mnd fordi bagen var blitt for liten til ho. Dette var om hausten/vinteren. Vurderte å kjøpe ei bagvogn, men brukte kun voksiposen. I bunnen hadde eg eit ullteppe. Og var det skikkeleg kaldt, så brukte eg teppe over posen og. Forutsett at ein kan legge ryggen på sportvogna heilt ned

Til Voksiposen får ein kjøpt ei plate som ein kan putte inni voksiposen, og da har du med eit ein softbag med ein gang.

Og som dei andre skriver over kan ein få kjøpt sommerdyne som ekstra tilbehør.....

Denne gangen venter eg seint haustbarn, så det blir bagvogn på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...