Gå til innhold

ALDRI GÅ TIL DENNE MANNEN...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dere som har noen kg for mye slik som meg, så aldri gå til denne mannen jeg kommer til å fortelle om nå.

Jeg skulle på UL i går til han, innvendig UL, han er gynekolog, for å se om det var liv i min lille spire.

Jeg gledet meg og dette skulle bli en fin opplevelse og se min lille spire for første gang.. Jeg hilste på mannen, han spurte om jeg hadde barn eller vært gravid før. Normalt spørsmål. Så jeg sa, "jeg hadde en MA i januar i fjor", så snudde han seg til meg, så på meg og KNEP meg i magen og sier "det er på grunn av dette", det er min feil. Jeg ble helt satt ut... Så forsatte han og chante videre med at jeg mest sannsynlig hadde uregelmessig mens, at jeg hadde noe feil på egglederene mine, at familien min mest sannynlig hadde diabetes enten 1 eller 2, at de hadde hjerte og kar sykdommer og at jeg kom nok til å få dette når jeg ble eldre.

Og merk dere, det eneste jeg hadde sagt var, Hei! (når jeg kom) og jeg hadde en MA i januar i fjor. Ellers hadde jeg aldri snakket med mannen før, og han snakket som om han kjente til min hele slekts historie og min medisinske bakgrunn..

Han visste for eksempel ikkje at MA`en i fjor var pga at fosteret var syk. Ikkje pga noe jeg hadde gjort..

I vår familie har vi heller ingen hjerte og kar sykdommer, ingen som har diabetes, og jeg har helt perfekt blodtrykk, og jeg har heller ikkje hatt uregelmessig menstruasjon, og han måtte bite i seg at egglederene mine var syke, For når vi så på de gjennom ultralyden var de frisk som en fisk.

Han prøvde å sette meg i en bås som ekstremt overvektig uten å snakke med meg en gang. Jeg hadde time hos legen min etter jeg hadde vært der, og da fortalte jeg alt, satt og tut gren hos legen min som satt lettere sjokkert da jeg var ferdig. Han sa at slik går det ikkje an å oppføre seg. Ikkje visste gynekologen at jeg hadde gått ned fra 102 til 95 pga svangerskapskvalme, og at legen min faktisk var bekymret for det...

Så tror dere det er feil å sende et brev til denne mannen og fortelle han hvilket rævhål han er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke det nytter å sende brev til mannen selv. Jeg ville heller kontakten sjefen hans igjen, og fortalt situasjonen - gjerne pr telefon.

Sykt at det går ann å oppføre seg sånn. Jeg har fullstendig angst for å møte noe slikt i helsevesenet mens jeg er gravid. Foreløpig har det gått greit med legen min, men jeg gruer meg til både UL og jordmor :\

Skrevet

han er jo sjefen... driver sitt egent sted... og han kone som så du som en standet hval er sekretæren hans...

Skrevet

Men det må da være noen som bestemmer over slike personer igjen? Helsevesenet?

Eventuelt kan du skrive et innlegg i lokalavisa om han, så mister han hvertfall en del kunder. Kan være hevn nok det :)

Skrevet

Jeg hadde blitt så sinnsykt sint jeg ikke hadde vist hva jeg skulle gjort av meg!!!

Trodde jeg ble behandla dårlig jeg...Fy søren, det der skal ikke gå ann!!

Skrevet

Send en skriftlig klage til helserådet eller hva det nå heter, sånt går bare ikke an!! Du er sikkert ikke den første han snakker slik til. Makan!

Skrevet

Minner meg om en lege jeg har gått til og den historien er helt kvalmende. Der er også konen "sykesøster".

Kan du ikke skrive initialene til denne legen?

Skrevet

Hvem er mannen. Og hvor holder han til?? Fy faen for en kjempedust. Hadde han sagt det til meg, så hadde det blitt månelyst hos han.

Gå til avisa!!!

Skrevet

fy fan førr en kødd....han har jo ingenting m korsn du ser ut ang vekt osv..han e jo der for en Ul å sjekke at fostret ditt har d bra...

korr i landet e d han hålle til?

kjenne æ bi førrbanna...hadde d vært æ så hadde æ jett han en over auan å gått....hehe

Skrevet

Ærligt talt, du er jo ikke stor i det hele tatt! Han der er en type som sikkert ikke eier sosiale antenner, og som ikke er vel bevart. Fytti grisen dette trenger du ikke finne deg i. Godt at du har en fastlege som høres ok ut da .-)

Skrevet

gå til avisen:) han fortjener det:) en skal ikke oppføre seg slik...mente han at du burde gå ned i vekt,finnes det andre måter å si det på! dessuten kan ikke alle hjelpe for at de er har litt ekstra..har en veninne som lever ekstremt sundt og trener mye,men hun tar ikke av uansett hva hun gjør:)

Skrevet

Dette høres ut som behandling jeg har fått på ullevåll av en lege der... som også driver på et annet sted. Jeg vil be deg kontakte pasientskade erstattningen.. ikke pga erstattning, med de er et ledd som kan vite hva for instanser du kan klage på han. OG kontakt fylkteslegen øyeblikkelig. For slik oppførsel er ikke anstendig a v en lege å drive med. Og jo høyere klagen kommer fra, jo bedre...

Skrevet

du klager til fylkeslegen i det fylket du bor i. slike leger skulle aldri ha fått lov å holde på slik de gjør. unytter sin maktposisjon på det groveste, og etter han har vært ekkel med deg, må man i tillegg kle av seg og sprike med beina foran en sånn mann. nei vettu hva....ufyselige mennesker! send inn en klage på han. for alt vi vet ligger det flere klager inne på denne mannen. han fortjener ikke sitte i en slik stilling med den holdningen han har!

Skrevet

Klag for det det er verdt! Han må jo svare til noen høyere makter, han kan jo ikke bare drive på egenhånd uten at noen sjekker praksisen hans. Skriv ihvertfall inn til lokalavisen, kanskje også større aviser? Gravide kvinner er utsatt nok som det er med alle de "gode råd" man får om hva som er sundt for baby, og hvor fæl du er hvis du ikke gjør det eller det, så ikke la han derre slippe unna!! Tror nesten jeg hadde slått mannen jeg, hvis han hadde gjort det samme mot meg! *SINT!!!!!*

Skrevet

initialene hans et T T.....

Skrevet

holder til i bergen...

Skrevet

I åsane tilfeldigvis?

Skrevet

Til HI..

Høres akkurat ut som min historie, Bare jeg var der for en vanlig GU, Åsane.

var også en "T T"

isåfall, om det er han, så er du ikke den eneste!

Skrevet

Hvis du ikke klager til Fylkeslegen, bør du i alle fall sende et brev til mannen og fortelle hvor ubehagelig du opplevde ham. Mange har ikke selvinnsikt nok til å skjønne at de faktisk er ufine før de får det inn med teskje.

Hva med at dere andre, som sannsynligvis har opplevd samme lege, også gjør det samme?

Skrevet

det må være samme pers... samme sted i allefall!

Skrevet

Jeg håper virkelig du gjør noe med denne saken! Skjønner det kan være vanskelig, men jeg sitter her med klump i halsen og vondt i magen av det du skrev..

Det å bli gravid skal jo være noe spennende og positivt! Også kommer denne mannen og ødelegger!

Er så typsik med noen leger! Hvit frakk og god utdannelse betyr ikke det at man skal disse ned på andre på den måten likevel.. Uff..

Det er så urettferdig for alle de som har gått til denne mannen og har like erfaringer, men også for andre gode leger!

Håper den legen får en ordentlig smekk over fingrene!

ÅÅ! Jeg blir såå sint!

Og samtidig så redd for å oppleve noe av det samme selv..

Skrevet

Det du kan gjøre med en sånn KØDD som det er og anmelde det til legeforeningen, og hvis dere som har opplevd det samme med samme legen går sammen så tror jeg dere blir hørt.

Skrevet

Jepp, anmeld til legeforeningen og/eller skriv et knusende leserinnlegg i avisa! Det er grusomt provoserende med slike mennesker!!! En lege burde virkelig ha visst bedre. Høres ut som en gammel, uvitende, fordomsfull gnom!!! Håper ikke han får få pasienter i framtida å plage, kanskje bli fratatt legelisensen?;) Hadde f@'?n ikke gitt meg!!!

Lykke til med å knuse drittsekken!

Klem fra gravid i 15 uke, 115 kg og FRISK!;)

Skrevet

Heisann=)

Kjenner meg igjen i den historien du forteller, og jeg tenkte rett og slett på den samme mannen før jeg leste initialene hans....

Han er en altfor "ærlig", misforstå meg rett...Kanskje tilogmed litt for overarbeidet... Å sette folk i bås, har han overhode ingen rett til....Vi har vårt å slite med, og empatiske sider burde han oxo ha...Mne det kan ikke virke som han har det....Håper legen din kan være med å ta tak i oppførselen hans.....Hadde selv tidlig UL på Haukeland i går, der ble jeg tatt kjempegodt i mot av en svært hyggelig mannlig gynekolog...Han tok seg gooooood tid til meg og nevnte ikkje et ord angående vekt eller sykdommer......Håper du får en hyggeligere opplevelse neste ul=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...