gifteklar gravid og kvalm Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 har kyllingfilet som jeg skal bruke til grillspyd, hva slags grønnsaker blir godt? må jeg ha olivenolje til foccia brød? har rapsolje i huset nå....
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 22. mai 2008 dytter den opp igjen, for jeg skal i butikken og må kjøpe grønnskaer men vet ikke helt hvordan jeg lager slike spyd....
Kaffemocca Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Kylling er godt med paprika, rødløk og babymais, syns hvertfall jeg=)
petite fleur Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Ta de grønnsakene du liker ;-) Jeg bruker cherrytomater, squash, løk, paprika, biter av asparges. Træ de på spydet og grill! ;-) Tror det skrives foccacia....har ingen oppskrift, men søk på matprat.no ;-)
Tropiskjuice Skrevet 22. mai 2008 #5 Skrevet 22. mai 2008 paprika er fint til spyd det er sopp også.sqash(har ikke peiling på hvordan det skrives =) ) jeg bruker paprika med forskjellige farger,cherrytomater,sopp,sqash,rødløk. her har du noen ideer hvertfall.. =)
*venter på nr 2* Skrevet 22. mai 2008 #6 Skrevet 22. mai 2008 Foccacia brød: 1/2 pk gjær 3 dl vann 600-700 gram hv.mel 2 dl. olivenolje 10 fedd hv.løk 3 ts salt (fetaost) (basilikum) Bland gjæren i lunket vann. Bland i hv.mel til du har en luftig og klisset deig. La dette heve i en time. Dytt deretter deigen over i en langpanne og la den etterheve i 30 min. Mens deigen hever, rens hv.løksfedd og legg dem i oljen. La den stå i 30 min så hv.løken setter smak på oljen. Smør oljen (ta ut hv.løken) over deigen me salt. Legg også fetaost over hvis du vil (det bruker ikke jeg, men basilikum). Stek i 15 min 225 grader. Klipp opp i passende biter. Jeg bruker gjerne mer salt enn oppskriften sier og en del tørket basilikum.. jeg har ikke laget med olivenolje, husker ikke hva jeg brukte, men bare du har en olje som er nøytral i smaken så går det fint. Enjoy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå