Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #1 Skrevet 22. mai 2008 Fornøyd, ikke fornøyd? Hvem bil ønsker dere neste gang?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #2 Skrevet 22. mai 2008 VW Sharan... kjempefornøyd. Har 4 barn. Nektet å gå opp på kjerringbilen Caravelle så dette ble løsningen for oss:-)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 Har fire, snart fem barn. Har en Renault Grand Scenic med kjempestor bagasjeboks for langturer. Er veldig fornøyd med selve bilen, men den skal byttes til neste år for det blir ikke mye bagasjeplass igjen når alle 7 setene er i bruk. Synes ikke at Caravelle er noen kjerringbil, det er en fullblods familiebil for de som vil ha god plass. Vil tilbake til det igjen for da er det bare å pakke bilen full. Da vi hadde den, kjørte vi på flere av vennene til barna, og her vi bor er det utrolig kjekt å kunne kjøre flere enn bare egne barn. Har og sett på andre ni setere, og vil helst ha niseter fremfor sjuseter. Med sju i familien er det som sagt innmari kjekt å kunne la noen sitte på:-) I tillegg har vi en bil nr 2, en Chrysler Voyager som vi kjøpte til 20000,- Greit å ha en billig bil nr to, men lurer på å bytte denne i en litt mindre sjuseter når vi går over til Caravelle (eller lign.) som hovedbil.
Sånn kan det gå Skrevet 22. mai 2008 #4 Skrevet 22. mai 2008 Har en 17 seters Iveco Daily. Knalldeilig å alltid ha nok plass både til folk og alt annet man vil ha med seg.
sistemann4 Skrevet 24. mai 2008 #5 Skrevet 24. mai 2008 Driftsikker og utrolig praktisk 8 seters Toyota Hiace- Får sykler til alle barn og meg selv med bak i bilen, eller stående vogn++++++!! Komforten og utseende er det heller så som så med... Om eg var ein rik mann, ville jeg nok valgt litt mer luksus og komfort utgave av Toyota eller Caravelle.
HappyMama :o) *fødeklar* Skrevet 25. mai 2008 #6 Skrevet 25. mai 2008 Vi har snart 4 barn og har en Caravelle. Var også litt skeptisk til den i begynnelsen, men da vi fikk den hjem og fikk oppleve hvor innmari praktisk og lettvint det er med så god plass, kunne jeg aldri tenkt meg noen annen bil! Den er god å kjøre også. Kan trille barnevogna rett inn uten å slå den sammen, vi har plass til gjester i bilen,og barna har god plass rundt seg. Helt perfekt familiebil spør du meg! Da betyr det ikke så mye at den ikke er så stilig å se på. Men de nyeste modellene er faktisk ikke så verst å se på!
Lofotjenta og gull nr.5 på tur Skrevet 26. mai 2008 #7 Skrevet 26. mai 2008 Vi venter nr.5 og har 2 Mercedeser 7-seter og 8-seter, God plass til alle, samt greit bagasjerom i begge bilene... Er kjempefornøyd!!
Pusur_mor Skrevet 26. mai 2008 #8 Skrevet 26. mai 2008 Vi har en dodge grand voyager, men har veldig lyst på en Van. Blir trangt i dodgen når vi setter inn ett sete til. Dessyten er det lite bagasjekapasitet når alle er med. Venter nr 6 til høsten, og drømmer om en van 8 - seter. Har sett en nyyydelig en med 4 pilotstoler og sofa baki. Den hadde passa perfekt. Håper den ikke er solgt når vi har mulighet til å kjøpe den. Er fortsatt 2-3 uker til.
loppe Skrevet 26. mai 2008 #9 Skrevet 26. mai 2008 Vi ha carawelle lang type 9-seter personbilregistrert. Veldig praktisk syns jeg, og behagelig å kjøre. 6 barn har vi da, så det er et sete for mye, men det er greit å kunne ta med en venn av ungene.
nr.4 i oktober Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 Snart 4 barn og foreløpig har vi Ford Galaxy, 7-seter. Bytter nå mest sannsynlig til en Mitsubishi Grandis, 7-seter. Alternativt Peugeot 807 8-seter eller Renault espace/grand espace 7-seter.
snart 5-barns mor Skrevet 15. juni 2008 #11 Skrevet 15. juni 2008 Vi venter nr. 5 og har en 7 seter Ford S-max. Vi ønsket en bil som gir personbilfølelse, og ikke minibuss (har kjørt Caravelle tidligere). S-max er en av de største 7 seterne på markedet, med god plass til 3 barneseter/puter ved siden av hverandre, i tillegg til at vi får en liten vogn inn bak, selv når alle 7 setene er i bruk. Trenger stor takboks for ferie-reiser! Ellers veldig fornøyd.
corleone Skrevet 15. juni 2008 #12 Skrevet 15. juni 2008 VELDIG fornøyd med Caravellen (svart 08-modell) Føler meg ikke som en kjerring i det hele tatt, synes den er stilig! God plass til sykler, vogner og venner. Anbefales.
nr4iaugust Skrevet 16. juni 2008 #13 Skrevet 16. juni 2008 Vi venter nr fire, og har Peugeot 806, 7-seter. Veldig fornøyd m den! Men nå som nr fire kommer må vi nok kjøpe inn en stor takboks, så vi får plass til litt bagasje. Vognen får plass bak.
enda en Skrevet 16. juni 2008 #14 Skrevet 16. juni 2008 Vi venter nr 4, og vurderer vw touran... Tor den skal være stor nok i det daglige, men er nok verre når man skal på ferie...! Heldigvis er det flest hverdager... ;-)
Lottas mamma Skrevet 16. juni 2008 #15 Skrevet 16. juni 2008 Venter barn nummer fire nå til høsten. Har en Ford S-max og er kjempefornøyde! Ville faktisk ikke hatt noen annen bil, vi brukte lang tid for å bestemme oss for den, hadde da testet nesten alle 5+2-setere som finnes på markedet. For oss ble s-max en klar vinner! Hakket større enn f.eks. Touran, knall comfort både på første og andre rad, samt følelsen av at bilen ikke er stor, gir masse kjøreglede og dessuten synes jeg den ser bra ut...
Kaosmamma' n Skrevet 16. juni 2008 #16 Skrevet 16. juni 2008 Vi har Peugeot 807, stor plass og kjempegod å kjøre. I tillegg er det utrolig enkel å lukeparkere. Kjøper man en ganske ny modell får man i tillegg ryggesensor, den har hjulpet meg mange ganger. Integrert GPS og telefon er jo også veldig greit å ha.
Bea :) Skrevet 17. juni 2008 #17 Skrevet 17. juni 2008 Vi har 4 barn. Har hatt Caravelle (10 seter) to ganger. Vi var ganske fornøyd, spesielt fordi det er god plass,- både til bagasje og venner! Så kjøpte vi en Chrysler Voyager (7 seter) som vi var kjempe godt fornøyd med. Da hadde vi ikke barnevogn lenger, så det gikk greit med mindre bagasjeplass. Følte vi fikk igjen komfort (som ved "vanlige" personbiler) og slapp bussfølelsen.... Nå kjører vi en Toyota Landcruiser (7 seter). Tror vi fortsetter med det en stund til!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #18 Skrevet 20. juni 2008 Chrysler Grand Voyager 7 seter (3+2+1+1 seter) !!!!!!!!!!! Har fire barn siste sete er planlagt opptatt om ca 9 måneder til Elsker denne bilen. "Grand" modellen er den lange bilen (finnes også i kort modell). Det er god plass og mye luft og armslag iden noe som er fint for "nervene" på tur Du kan gå fra setene foran og hjelpe barn bak med seler og sutt +++ uten å måtte gå ut av bilen (når det regner +++) Du får fint plass til en vogn og mye mer bak og i tillegg på siden av 2 seteren.Vi har sluppet takboks selv når vi har dtatt på ferie. Alle har sine koppeholdere, greit når vi kjører innom drive inn på Mc Donalds. Denne er nærmest minibuss uten å være det (mor har minibussskrekk pga parkering ++) Vi har 97 modellen- ikke kjøp den, det har vært noen svakheter med akkurat den årsmodellen (registerreim, dyr reparasjon) men vi skal ha den igjen i en nyere modell når denne har gjort sitt... Lykke til med bilvalg og familien din.
trollmamma Skrevet 20. juni 2008 #19 Skrevet 20. juni 2008 Venter nr 4. Køyrer renault grand espace 7 seter. Super fornøygd med bilen, plassen og komforten Drømmer om 6 barn eg da men aner ikkje kva bil me skulle hatt da. Synst caravelle ser ok ut eg, men gubben blånekter hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå