Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er topp med menn i barnehage. De er som regel kjempeflinke, sikkert mer motivert enn gjennomsnittet ettersom de har valgt et tradisjonelt kvinneyrke og det er veldig bra for miljøet med mer kjønnsbalanse blant de ansatte. Men det virker som om de også er hakket mer ambisiøse. Ikke negativt det heller, men det jeg synes er litt negativt er at det virker som om barnehagene nå konkurrerer om de mannlige førskolelærerne. Slik at mannlige søkere foretrekkes fremfor mer erfarne kvinnelige og tilbys mer lønn og mer ansvar tidligere. Er ikke imot at man kvoterer litt for å få inn flere menn, men et er jo litt for dumt hvis kjønn skal være viktigere enn alt annet under ansettelser. Stemmer dette eller har jeg helt feil inntrykk? Hva synes dere som jobber i barnehage?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137807558-menn-i-barnehage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også fått inntrykk av at noen får jobb bare fordi de er menn. I 'vår' bhg slo dette ut ved at de fikk inn menn som overhodet ikke passet der eller i jobb med barn overhodet. Etter uttallige klager på en assistent og en førskolelærer sa de opp på oppfordring fra styrer og andre ansatte. Det triste er jo at førskolelæreren gikk rett inn i en ny jobb.

Vi mangler menn i vår barnehage, men vi ville aldri ha ansatt en mann hvis han ikke er dyktig i jobben sin. Det hjelper ikke bare å være mann for å si det sånn. Latterlig hvis det skjer noen steder. Vi er opptatt av kvalitet og vil ikke ansette noen på bekostning av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...