Gå til innhold

Hvem er vi igjen nå da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er her og har fem dager igjen til termin. Har en magefølelse på at det blir overtid denne gangen også... Men håpet kan ingen ta fra meg:) Hadde jo veldig troen på denne fullmånen som var mne den hadde ingen effekt her. Lykke til alle sammen : = )

Jeg sitter her enda med magen min. Det er kanskje greit, siden jeg har kølapp til sist, men jeg har så lite lyst til å gå over. Enda en drøy uke igjen, da.

Jeg hadde også tro på denne fullmånen, og den gav meg forsåvidt et lite tegn, om ikke annet. Slimproppen gikk. Det eneste det har ført med seg er at jeg tenker enda mer på fødsel og ender med å sove dårlig om natta fordi jeg håper og tror det skal skje mer. I går lå jeg med mensmurringer i en time, og da jeg sovnet drømte jeg så mye om rier og tak at jeg våknet hele tiden overbevist om at fødsel var i gang.

Jeg vet det fortsatt kan gå flere dager, men klarer ikke slutte å tenke på det forestående likevel...

Annonse

Holder gjengen med selskap litt til jeg. Har ikke termin før 30 mai så er jo i baktroppen fra før;) Er fortsatt greit for meg å vente, er verre for samboeren og alle rundt oss. HJELP SOM DE MASER!!!!

Når man bikker overtid derimot ser jeg nok kanskje litt annerledes på det hele.. Hold ut jenter, det er begrenset med tid vi har igjen!

Det er noen igjen altså...hehe...syns det er så mange i maiklubben jeg som har født en stund før termin. Ser den eine etter den andre skriver inn att de har født eller nå har vannet gått eller den berømte slimproppen (som jeg aldri har sett noe til) har gått, så nå kan det ikke være lenge til (liksom). Må si jeg er veldig lei nå, så bli bare veldig irritert (hormoner) å se att andre endelig har fått født (hehe, så frekt av meg, men det er såklart kjekt å se att de har fått knøtta sine da:) ), men er rett og slett misunnlig da (hehe). Har hatt så mye masrier denne gangen å, men på en helt annen måte en første gangen. Har ofte tak i ryggen med stikkinger i magen og sidene, som gjør att jeg ikke får sove. Så blir veldig sliten. For jeg tror hver gang att nå kan det være noe på gang, men NEIDA, for de dabber bare av etter 2 dager. Jaja...så nå gidder jeg ikke å gå å TRU att det skjer snart - bare jeg har disse takene i ryggen altså. For TRU kan jeg gjøre på bedhuset, og dit har jeg ikke tenkt meg! hehehehe...måtte bare sette inn en linje med dårlig humor, for å vise hvor lei jeg er. Hehe.. 5 dager til termin 27 mai (ul termin) og det er 9 dager til termin 31.mai (som også er ul termin). Jeg mente min menstermin var tidlig i mai. Så dette bli spennende! Men tror det er på tide snart att babyen kommer ut, slik de rundt meg slipper å høre all sytingen av hvor vondt jeg har i korsryggen, skambenet, og att jeg sier hver dag att i natt skjer det. hehe.. jaja.. kjekt å se att vi er flere som går å venter da:) Håper det skjer noe med dere snart da:)

Viktoria&gullgutten(e)

Jeg er også her ennå, har to dager igjen til termin (både mens og ul). Skal innover på sykehuset for å få svar på blodprøvene mine om en time, så det blir spennende. Har hatt så intens kløe på hender og føtter, så de ville sjekke lever/gallesyre, tilfelle alvorlig svangerskapskløe. Men det kunne også være at kløen kom av at jeg har så mye vann i hender og føtter, så jeg krysser fingrene for det. =) Tenkte jo jeg skulle ta eksamen neste torsdag før jeg tok ferie....

Hei! Jeg venter også! Har termin i morgen, 23.mai... Ingen slimpropp, ingen tegnblødning, ingen maserier.. hmm.. Men MASSE nedspress og stikkinger hvis jeg går litt fortere enn musetempo.. Gleder meg til å tippe terminsdatoen, for jeg har i utgangspunktet ikke tenkt at det var mulig å føde før tiden når man var førstegangs( selvom jeg vet folk gjør det..) Håper det skjer noe i helga.. lykke til med ventinga alle sammen..

Hei.. Jeg er igang trooor jeg.. har hatt blodslim, noe jeg regner med var slimproppen.. har hatt rier i hele natt.. modningsrier eller nå sånt er det kanskje.. varte i 1minutt og kom hvert 10ende minutt.. gav seg nå klokken åtte.. og da fikk jeg endelig litt søvn.. sto opp halv tolv og er rar i magen ja.. men riene har gitt seg.. men er vel stille før stormen.. ringte føden og de sa at det kunne være slik før riene skikkeli satte igang.. så nå er jeg suuper spent.. 5dag på overtid nå:D

Annonse

8 dager igjen her nå...

Var forberedt på å nyte ventetiden, men etter å ha vært på UL forrige torsdag (1 uke siden nå) og jordmora sa at alt var klart og det kunne skje når som helst....da har jeg bare blitt gående og VENTE!!!!! Og DET er kjedelig! Like skuffet hver gang jeg våkner om natta og oppdager at "ligger jeg her fortsatt?" og ingenting skjer...bortsett fra disse kynnerne da!!!!!

Så vi er noen få igjen ja. Spøs om jeg ikke må inn å snuse litt i juni klubben også... Hadde først termin 1 juni, og angrer nesten på at jeg ikke holdt meg til den selv om UL flyttet det til 29 mai. Da hadde jeg vært først i Juni klubben i det minste... Kjenner en annen form for ryggvondt nå enn tidligere, men det gir deg om jeg holder på med ting. Altså: kynnere! Og nedpress har det begynt å bli. Ingen slimpropp å se. sist gikk slimproppen 1 uke etter temin, og kvelden etter startet riene. Så det hadde vært greit å i allefall fått ett tegn i form av at den går..

Føyer meg til i klubben jeg og...Hadde termin 20. mai. Slimproppen har gått, i allefall deler av den. Men den var helt blank uten blodspor....

Noen ganger så glemmer jeg at jeg ikke skal gå gravid til evig tid, for akkurat nå så virker det slik.Har jo en baby om senest et par uker...Og det er jo ikke så gærent, hvis man setter tiden litt i perspektiv. Meeeen, når man har fri hele dagen og venter på rier/vannavgang hvert sekund, da virker selv 2 uker fryktelig lenge.

Hadde termin 17 mai og er veldig fødeklar. Føler liksom at det er noe jeg ikke får til , siden alle ringer og spør hele tiden om jeg kanskje ikke har glemt å si i fra at det har skjedd noe. Slimproppen har gått i hvert fall tre ganger : ) og mamma dro nettop hjem etter hun har vært her i et par dager på det hun hadde håpet skulle være barselbesøk. Men det ble heller et veldig gravid datter besøk.

Har hatt alle tegnene på "nært forestående" den siste uken , bortsett fra at jeg FØDER JO IKKE. Legen sier hver gang når jeg kommer på besøk, at det kommer til å skje i natt , men det gjør det ikke. OG jeg blir helt matt av å ikke ha noe å forholde meg til, siden ingen vil sette opp ny time " for du føder jo i natt, alle ser jo det". Den natten har vært fire netter på rad nå og jeg er fortsatt barnløs. Noe som er helt greit foreløbig , men i dag fikk jeg i hvert fall sukket meg til en dato for igangsettelse. Så om ikke min datter har det mer travelt enn at hun venter enda en uke, så setter de i gang fødeselen min neste torsdag. EN dato ! Joho. Mye letterer nå, så jeg vet det er en deadline liksom. Og mye lettere å ha noe å si til alle som ringer å spør om jeg ikke har glemt å fortelle noe.

Så tusen takk for at det finnes et forum hvor det tillates at jeg har et utbrudd munndiare og fikk nå sagt det jeg har tenkt på i hele dag.!

Lykke til jenter ! Det er nok snart vår tur !

Har ikke termin før 31, så jeg er HELT bakerst i maikøen!

Tror kanskje slimproppen gikk i går kveld. Var i alle fall noe tykt geleaktig slim...

Har vært mer trøtt og sliten de siste dagene, og føler at det kanskje er noe på gang. Men det er kanskje bare ønsketenkning?

Jeg er også her enda.... har i noen dager nå trodd noe har vært på gang, men har nok bare vært de berømte maseriene.... Har termin på søndag, 25 mai. Så nå prøver jeg å innstille meg på at jeg kan gå over termin, trodde lille vennen ville komme før siden jeg har gått å kjent på noe noen kvelder nå.

Lykke til alle sammen, nå er det uansett vår tur SNART:O)

11 dager over terminen her. Overtidskontroll i morgen. Noen som vet hva som skjer på slik kontroll? Formen er fin, så det er vel ikke sjans for at de setter ting i gang før ut i neste uke evt. Noen som har erfaring med ingangsetting?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...