Gå til innhold

Permisjon og ev melde seg opp på nytt studie

Anbefalte innlegg

Har jeg forstått det riktig at man "bare" kan melde seg opp på hvilket som helst studie , for så å få fødselspenger?

Vi venter den lille i november, og har egentlig eksamen (desentralisert) neste måndte.Faller derfor ut når det gjelder rett på fødselspenger.

Har vært sykemeldt, og leser nå at papirene ang utsettelse skal sendes til skolen? Får man fødselspengene hvis man utsetter eksamen til neste år?

Jeg vurderer å melde meg opp, men det må bli via restorget, siden jeg ikke visste om dette tidligere. Godtar lånekassen dette?

Og ja, jeg er en av de som trenger det inn med tskje :D

Fortsetter under...

Jeg har lurt på noe av det samme. Jeg studerer å skal nå snart ha tre eksamener, henger litt etter litt pga at jeg har vært mye slapp etter jeg ble gravid. Å på linjen jeg går er det slik at om man stryker får man ikke begynne på neste år, men mindre man ikke tar konteeksamen å består den. Så nå tenker jo jeg det verste at jeg bare vil stryke og stryke. Å om jeg ikke får begynne på til neste år, får jeg heller ikke lån og stipend fra lånekassen, å da får jeg ikke stipend fra dem heller når jeg skal ha permisjon, da burde jeg kanskje melde meg opp til nytt studie i høst, om det verste skulle skje..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...