mariamus Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Har sydd 3 sting etter klipping.5 dager siden fødselen nå og de er så vonde. Jordmora har sett på de så jeg vet de er i orden. Er det noen som har noen gode råd? Fikk lagt på isbind etter fødselen, men regner med det kanskje ikke er så lurt nå med tanke på å få UVI eller blærekatarr.
smilla76 Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Hadde mange sting selv (fikk ikke oppgitt noe antall...:/) men fikk ihverfall pinex første dagen på sykehuset. etter det tok jeg ikke noe, for jeg hadde ikke særlig mye smerter. så tror nok at vanlig smertestillende skal funke bra. pinex er da ihverfall ammevennlig, det spurte jeg nemlig om på sykehuset. lykke til og god bedring da! heldig med bare tre sting ihvertfall, he he.
anneas Skrevet 28. mai 2008 #3 Skrevet 28. mai 2008 Heisan Sliter med det samme problemet her, vonde sting. Vanskelig å sitte, og når jeg reiser meg føler jeg at det pulserer der nede. Vondt og ubehagelig. Men det er sikkert bare fordi sirkulasjonen kommer igang. Så jeg bruker litt tid på å komme meg opp i stående. Det er nå 12 dg siden jeg fødte, og jeg fikk endel rifter som ble sydd. Har lest flere steder at man skal sitte i grønnsåpe bad. Så jeg har prøvd det nå i 2 dg. Føler ikke at det har gjort noe ennå, men skal gi det litt mer tid. De sa på sjukehuset at man må regne med problemer de første 2 ukene. Så jeg satser på at jeg kommer til å være mye bedre bare jeg har kommet meg over 14 dg... :-) Gi grønnsåpevann ett forsøk, og husk å bruke føner til å tørke deg nedentil... Lykke til
Mammaen til Turid Skrevet 30. mai 2008 #4 Skrevet 30. mai 2008 trøst deg med at det går over tilslutt.. (en mager trøst, ja jeg vet det..) jeg sydde en god del etter fødselen, og nå 8 uker etterpå kjenner jeg at det er bittelitte grann ømt (men ikke verre enn at vi hadde samleie 3,5 etter fødselen..) men jeg husker jeg sleit jeg også, det å gå på do, var en mare..! men en annen ting er vel tida går temmelig fort etter at man kommer hjem fra sykehuset, man sitter i barseltåke..
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2008 #5 Skrevet 15. juni 2008 Emla bedøvelseskrem fåes kjøpt på apoteket og er super på vonde sting og brystvorter.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2008 #6 Skrevet 14. august 2008 Hei, Jeg hadde også veldig vonde sting. Ettersom du har fått sjekket stingene dine så sjekket de sikkert at de ikke er for stramme og at evnt knuter ikke ligger på yttersiden og irriterer huden din. Jeg brukte ikke noen bedøvelsesmiddel men det kan hende at det er effektivt dersom det er veldig vondt. Mine "vondter" ble borte etter ca 2-3uker. Jeg forsøkte å holde det tørt og luftig, gåturer og trange busker kunne jeg neste bare glemme så det ble mye hjemmetid i bare trusa for å si det sånn:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå