Gå til innhold

utepåser, hva er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen meninger om hvilke "påser" som er best? Noen har sörbö sine, andre har voksipåser. Hva er best og varer lengst???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Poser" mener du?? Sorry altså, jeg var bare helt nødt!

Dytter litt samtidig, siden jeg også lurer litt på hvilke poser som er best. Noen som tåler vind og regn f.eks??

Skrevet

Vi kjøpte dunposen til Odenwalder, den med bamsen inni.

Den er slik at kan brukes fra nyfødt og opp til 3 år.

Er vann og vindtett og så varm at man ikke behøver å kle så mye på babyen i kalde vinterdager

Skrevet

... Når det gjelder dunposene er det lurt og investere i den med ekte lammeskinn i bunnen - dette fordi den med bamsen (som er syntestisk bamse) blir fortere kald på de kaldeste vinterdagene - dun holder nemlig IKKE på varmen når den er flatpakket, dvs, når barnet "igger" den flat ...

:-)

Voksi er jeg mer fornøyd med da denne blir helt tett rundt barnet.

Er selvfølgelig noe mer knotete enn dunposen som kun har en glidelås, men trass dette - anbefaler jeg voksi fremfor dun.

Hvis det er snakk om i en duo/kombi vogn - bag/sportsdel.

Er det til en trehjuling - ville jeg valgt Odenwälder LAMMY - den med lammeskinn.

Odenwälder Lammy og Holly (den med bamsen) er begge 120cm lange

Voksi husker jeg ikke helt - da jeg har pakket de bort for sommeren, men den er ikke noe kortere iallefall. Kan brukes lenge - og du kan evnt kjøpe den som heter voksi active som kan brukes i mange mange år - denne er også litt tynnere og nettere med klips isteden for snøring.

Som ekstra utstyr til Voksi er det genialt med bæreplate - den hadde vi utrolig mye glede av.

Skulle du ha behov for en vår/sommer/høst pose ??

Da anbefaler jeg på det varmeste at du tar en titt på

ERTEPOSEN - se dotedot.com

De er supre - jeg har fått henne til og sy to stk til meg i stoff etter eget ønske :-)

Lykke til - det er masse og velge mellom :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hva er bæreplate?

• 4 måneder senere...
Skrevet

Kjøpt dunposen til Odenwälder også. Ble anbefalt den av ei venninne som fødte i desember. Barnet kan ha den opp til 3 års alderen og den ble kåret til den beste i GRAVID bladet. :)

Skrevet

Det er nok riktig at dun ikke holder på varmen når den er flatpakket, men jeg ble anbefalt og legge nedi et lammeskinn på det kaldeste. Jeg synes voksiposen er stor og knotete. Jeg ønsker også og bruke bagvognen mesteparten av vinteren og da blir voksiposen for stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...