Lisa78 Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Hvordan og hvor mye trener/trimmer dere? Etter flere år med prøving ble vi endelig gravid ved hjelp av assistert befruktning. Før jeg startet behandling, og gjennom både sprayperioden og sprøyteperioden har jeg trent mye. (Rundt 7 timer i uken, og ganske hardt) I rugeperioden var jeg forsiktig, og nå etter jeg har sett den positive testen er jeg veldig usikker på hva som er trygt og ikke, så jeg har endt opp med å så vidt gå en tur om dagen. Jeg vil bare gjøre mitt ytterste for at dette skal gå bra. Noen gode råd?
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Jeg trener også mye til vanlig, jobber på spenst.. men er veldig forsiktig nå, kan sikkert bare trene rolig, men tør ikke.. går tur og koser meg!! Har vært prøver i over 11 år og hatt 4 ivf forsøk og endelig så lykkes vi på egenhånd, og dette skal jeg ikke ødelegge!!! Så jeg tar det iallefall med ro, men etterhvert så blir det å trene litt igjen, men ikke like hardt og like mye!! Jeg får klare det i 9 mnd.. så får vi heller tråkke til igjen når barnet har kommet!! Ønsker deg masse lykke til videre i svangerskapet med eller uten trening hihi... klem
lilletrollet Skrevet 23. mai 2008 #3 Skrevet 23. mai 2008 Jeg fikk klar beskjed om å ta det med ro etter IVF'en. Driver aktivt med hund og går mye i fjellet på ski i forbindelse med dette. Det fikk jeg beskjed om ikke å gjøre. Men det er jo klart at en slik type form for trening er mer utsatt for uforutsette fall, rykk og støt enn trening innomhus. Vi er jo ikke syke, bare gravide... Men det er jo verdt noen måneder i ro for oss slitere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå