nettigull og Lenora lille.. Skrevet 21. mai 2008 #1 Skrevet 21. mai 2008 Hei Hei Hallo Har en del spørsmål ang. opptining og tinet melk og håper dere her inne kan svare meg , er nemelig heeelt blank på dette området Hvor lang tid tar det å tine opp frossen morsmelk? og hvor lenge holder den seg etter at den er tint opp? er det best å tine den opp i kjøleskapet eller tar det bare en evighet eller kan jeg bare sett den på kjøkkenbenken? kanskje det ble litt mye her, men har dere tips ,så rop ut også ..hehe..
Expat Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Aller best er det å legge det i en skål og ha rennende nesten kaldt vann over. Når det er akkurat tint setter du det innerst nederst i kjøleskapet og det holder 24t. Skal brukes relativt med en gang om du varmer det opp med varmt vann. På kjøkkenbenken tar det lenger tid. i kjøleskapet tiner det vel over natt omtrent.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2008 #3 Skrevet 21. mai 2008 Det tar litt tid på kjøkkenbenken, og enda lenger i kjøleskapet, så jeg pleier å fylle vasken/ en bolle med kaldt vann, og legger boksen oppi der. Da tiner det fortere. Sett den gjerne i kjøleskapet kvelden før du trenger melken Vet ikkehva som er regelen, men mener å huske at man skal bruke opptinet melk innen et døgn. (?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå