Gå til innhold

Vil sykehuset gjennomføre aborten?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på, hvis en mor kommer inn til sykehuset for en forundersøkelse, eller abort og er tydelig ikke med på dette men presset... vil sykehuset da utføre aborten?

Hvis den gravide ligger å gråter, sier hun ikke vil osv... hva GJØR de da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan be om tid for deg selv med en sykepleier hvis du har med deg en som presser deg. Fortell sykepleieren at du har bestemt deg for at du ikke ønsker aborten, men er fryktelig presset og trenger hjelp. De vil helt klart hjelpe deg om du sier klart ifra.

Men på den annen side så er det mange som gråter mye når de skal ta abort og det er noe de må forholde seg til. De kommer ikke til å avbryte hvis ikke du sier klart ifra at du ikke ønsker å gjennomføre.

Skrevet

Hei.

Hvis du skal ta abort MÅ du skrive under på at sykehuset får lov å gjennomføre aborten,men det er ikke ensbetydende at du må ta abort..

Ikke gjør det om du er presset til det,du vil bare angre på det etterpå!

Skrevet

Da jeg satt og gråt inne hos legen før en evnt abort. Sa legen til meg at han ikke gjorde noen ting før JEG hadde bestemt meg. Han så at barnefar hadde bestemt seg men at jeg var veldig i tvil. En av sykesøstrene sa til meg at hvis jeg ikke var helt sikker på at jeg ville dette selv så var det faktisk et overgrep fordi det utløser så mange følelser etter aborten.

Så resultatet ble at legen nektet å gjøre det og jeg ble sendt hjem lykkelig og lettet :) I dag er både barnefar og jeg veldig glade for at legen ikke ville. Jeg er 7mnd på vei og skal snart bli mamma til en liten gutt, og pappaen er faktisk blitt overbeskyttende for den lille gutten sin. Barnesengen skal stå rett ved siden av hans side av sengen og det er ikke snakk om noe annet!! Det hadde jeg ALDRI trodd den dagen vi satt på sykehuset.

Så tenk godt igjennom hva du vil og lykke til :o)

Skrevet

Min partner kom i går til meg og sa vi skulle avbestille timen på sykehuset til abort, fordi han så det slet sånn på meg og at han heller ville vi skulle beholde barnet...

Da blir vi 3barnsforeldre i Januar :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...