Gå til innhold

Noen her med unger som bruker Zyrtec/ Cetirizin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemor har visst fått pollenallergi her.... ( 6 år)..

Var eeeviglang ventetid på time hos lege, så jeg har gitt henne en halv tbl av mine allegitbl (cetirizin) og en dråpe Livostin i det verste øyet..

( Ja har konferert med lege...)..Spent på om hun kommer til å bli trøtt..

Dere som har unger som bruker dette, blir de trøtte???

Gir dere medisinen om kvelden??

Fortsetter under...

Skrevet

Dytter, kanskje noen med erfaring her i dag??

Måtte gi henne en halv tbl i dag også, ser ut som det virker.. Begge øynene var igjenklistra, hovne, rennende og fyllt med blankt gørr.. Akkurat som jeg bruker få hvis jeg klør....

Stakkars jenta mi....

Skrevet

Får du i henne tabletter altså? Her går ikke det, så vi har mikstur vi (zyrtec og snart 6 år) Hun har aldri blitt trett av det nei, og tar både morgen og kveld ved behov

Skrevet

Jada hun tar tbl... Verre med mixtur for henne, da spyr hun og det vet hun:P

Synes så synd i henne, ser ikke ut i øya og er så slapp og trøtt.. På skola også... Men er redd for at medisinen skal gjøre det verre så prøver det ut på etm i denne uka....

Øyedråpene var ikke noe suksess da.--- skal høre med apoteket i morra..

Tror de svei...

Skrevet

Jenta mi som snart er to år har fått phenamin og ho sov godt første natta og etter det så har det ikkje vert noko problem. Har ikkje testa ho enda men ho har holdt på med gørr i augene, tett i nesa og nyser som bare det + hoste til ho nesten kastar opp sida slutten av april. Starta litt da også blei det bare verre og verre i mai. Fikk da phenamin sida både eg og pappan er veldig bjørke allergikere. Skal teste ho til neste år blei eg enig med fastlegen min om, og da vil eg teste storebroren også. Han har ikkje vert like ille i augene, men han har vert litt hoven også hostar og nyser han som søstra si.

Eg fikk ein heilt anna unge når ho starta med allergimedisin. Det var tydelig at det var noko som plaga ho før ho starta for ho var konstant sur og gretten, nå er ho blid og fornøgd som bare det!!

Skrevet

Her har gutten pollenallergi, fikk det som 3åring, nå er han 4.5år., han går på zyrtec mikstur morgen og kveld, starter 2-3 uker før pollensesongen for bedre effekt når pollen kommer. Han tar og dråper som heter Opatanol, og tar livostin nesespray ved behov.

Du bør skylle øynene med øyebad hver dag, og be gjerne skolen gjøre det og , bruk solbriller ute og skift klær og dusje hver dag , luft huset om kvelden, Nå er jo snart bjørkepollensesongen over så da blir det bedre.

Ifjor var sønnen min så syk siden vi ikke fikk begynt på medisin i forkant, så øynene var byllete som kjøttkaker og vi kunne ikke se pupillene hans, det hele endte med at vi emmigrerte ut av landet.,

Gutten min blir mer trøtt/sliten og merker at han er mer irritabel/sutrete., Men det er jo en veldig vanlig bivirkning dessverre..

Øyedråper er ubehagelig, men jeg tror du gjør det verre for henne om du kutter medisin for henne nå, til neste år bør du starte før sesongen for å styrke henne, det var så merkbar bedring fra ifjor og i år etter vi var obs på medisineringen.

Trist når så små barn får pollenallergi..

Annonse

Skrevet

Ja dette er kjempekjipt!!

Så ikke snev av det i fjor, kom som kasta på henne for to uker siden.. Trodde jo først at hun var forkjøla, tenkte ikke lengre.. men ser jo nå hva det er...

Er jo så lang ventetid hos legen at pollensesongen er vel over før jeg får time.. Og de skal ut i streik nå også..

Men har alliert meg med venner av meg som er leger og fått råd... Har jo all sånn medisin i hus til meg selv, hell i uhell :P

Får bare fortsette å gi henne tbl, og håpe på en kjapp pollensesong her (nordnorge)..

Takk for råd:)

Skrevet

Ja, vi har hele tiden vært under oppfølging av barnepoliklinikken pga allergier, men det kom som kasta på oss ifjor, og derfor ble han så ille syk, I år er vi mere forberedt og har klart oss fint. Bjørkepollen er jo på retur nå så satser på at hun ikke får allergi mot gress o.lign.. Gutten vår er allergisk mot or, hassel og bjørk som alle er beslektet med hverandre, heldigvis ikke mot gress og slike andre typer..

Skrevet

Jeg gjetter på bjørk jeg, da det sammenfalt med blomstringa her... Men må vel få henne testa...Det er vel blodprøver de tar?? Ikke sånne prikktester??

Skrevet

De tar begge deler, det går veldig greit, gutten min har blitt testet helt fra 2 mnd s alder på begge måter...

Skrevet

Ok.. Får purre på den timen i morra ( hvis det ikke blir streik). Var på tur å ringe legevakta i etm, hun var helt ille!!!!!

men det er vel lite de kan gjøre så besinna meg :P

Skrevet

Tror du må bare følge medisineringen din for at hun skal bli bedre, det tar ofte noen dager en uke før det hjelper skikkelig..hvor lenge har hun tatt medisin?

Skrevet

Guttongen har gått på Zyrtec (nå cetirizin pga prisen) siden han var 2,5, nå er han snart 6. Før fikk han mixtur, men det gikk jo en flaske på 3 uker, og vi fikk bare ut èn flaske i gangen, og bor milevis fra apotek, så spurte om han kunne begynne på tabletter i steden. Så nå får vi ut 100 tabletter, som holder i 200 dager (5mg i døgnet).

Han får en halv før tannpuss om kvelden, men de gangene han har fått tidligere har jeg ikke merket at han har blitt spesiellt trøtt. Er jo bare å prøve seg frem, blir hun trøtt gir du like før leggetid.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...