Gå til innhold

Da blir det mest sannsynligvis setefødsel på meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 34+1 uker og var i dag på UL kontroll på føden..

Fikk der beskjed om at prinsessa mi lå i set fortsatt, har antageligvis gjort det hele tiden, og de tviler da på at hun kommer til og snu seg..

Fikk beskjed om at de nå bestilte time til meg for og ta røntgen av bekkenet mitt, for og sjekke om jeg kunne føde vanlig eller måtte ta KS. Men det var opp til meg da hva jeg selv ville, men JM ville anbefalle meg og føde vanlig hvis jeg hadde mulighet til det..

Noen som har erfaring med setefødsel, som kan gi meg noen gode råd her??

Fikk forresten besked om at jeg mest sannsynelig kom til og føde ei lita jente da, hu var ca 2 kg nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i dag 33+1 uker i dag og var i dag også på kontroll på føde poliklinikk. Vår lille tulle ligger også i seteleie, så legen ville ha meg tilbake på kontroll om 3 uker... Håper jo hun snur seg men vet jo aldri.

Jeg har aldri født før men har jo lest at seteleie ikke er så aller verst å føde, det er jo individuelle forskjeller der også, men jenta di er joliten så en skulle ikke tro det vil være noe problem.

Jenta mi er 2,8 kg nå, så jeg tør ikke forestille meg hvor stor hun kommer til å bli. (jeg tror forresten heller ikke på termine, men det gjenstår jo å se.)))

Lykke til, Jeg kan bare anbefale deg å følge magefølelsen din,

Trine

Skrevet

Jeg har også en liten jente i seteleie, men har bare en uke til termindato og lite håp om at hun skal snu seg. Jeg har vært på sykehuset for å forsøke en utvendig vending (3 forsøk!) i uke 37, men den lille rikket seg ikke av flekken. Det var dessuten en ganske ubehagelig opplevelse for moren.. Jeg ble etter disse forsøkene sendt på CT scan av bekken for å fastslå at jeg hadde plass til en vaginal fødsel, og fikk beskjed om at de på mitt sykehus har en policy om at de ikke lar barn over 4 kg fødes vaginalt i sete, da foretar de heller KS. De setter heller ikke i gang en fødsel ved seteleie, og går man over termin er sjansene fort store for at vekten går opp over 4 kg (de legger jo på seg ca. 250 gram pr. uke de siste ukene). Min lille veier ca. 3500 g. nå, og jeg fikk litt over en uke på meg før jeg skal inn til ny undersøkelse, en dag over termindato. Har hun ikke kommet av seg selv innen den tid, vil de vurdere på nytt eventuelt KS. Personlig ønsker jeg helst å føde naturlig, så lenge forholdene ligger til rette for det. Selv en brettet babykropp tar opp mindre plass enn hodet, så jeg innbiller meg at det ikke er en hardere fødsel enn en normal hodefødsel, men hvem vet? Dette er min første.. Kan bare si lykke til til de som deler samme "skjebne" som oss!

Skrevet

Takk for svar, er tydelig at det er mange som opplever akkurat det samme som meg:)

De snakket ikke engang på snuing til meg, og jeg glemte helt og spørre, hadde så mye annet og spørre etter, men skal høre med de på neste kontroll om en uke..

Men må o innrømme at eg kvier meg litt for og føde vaginalt å da, har jo hørt skrekkeksempler på folk som har sydd 30-40 sting nedentil etter en vanlig fødsel, og setefødsler skal vel være værre etter det jeg har hørt, så vet ikke hva som er best eg, men skal prøve og ikke tenke så mye på det før jeg har vært på røntgen og fått svar på om jeg kan føde vanlig, tror kanskje eg kan få ett snev av fødselsangst da... Huff..:)

Skrevet

Hei!

Jeg er bare innom her for å gi dere litt oppmuntring.

Jeg fødte setelei vaginalt på A-hus for 8 år siden. Med epidural. Fikk en nydellig jente.Alt gikk bra, jeg hadde 1-2 sting. Det ble ikke brukt tang eller noe annet. Hun kom ut selv. Jeg gikk midt på natta til sykehuset og hun ble født tidlig på morgenen. Alt gikk så fort at de knapt fikk tid for epidural.

Så ikke grue dere, det er fult mullig å ha en vanlig fødsel med seteleie.

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar:)

Må innrømme at det er litt vanskelig og bestemme seg for hva man skal gjøre, men skal på røntgen på onsdag, så da får vi nå se om jeg i det hele tatt kan føde på vanlig måte...

Skrevet

Vil også henge på en positiv opplevelse. Hadde en grusom første fødsel i tolv timer der panna på bebisen kom først(pannefødsel). Neste fødsel gikk i rekordfart (seteleie), rakk ikke epidural, og var ikke sår nedentil etter fødsel, og kom meg fort. Beste fødselen jeg har hatt (har hatt to til) og minst vonde fødsel. Så det kan like gjerne gå fint, det.:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...