Gå til innhold

Bruker du laptop på fanget etter at du ble gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ca 14 uker på vei og har litt angst for dette med stråling til fosteret. Finner lite informasjon om dette, er det noen som vet?..Det er så kos å sitte i sofaen å surfe på nettet, da....Men jeg vil slutte med det dersom det er forbundet fare med det...

Fortsetter under...

Skrevet

Har du trådløst nett så er det stråler i hele huset uansett, så om du har laptoppen på fanget eller ikke, spiller ingen rolle. Jeg passer derimot på å ikke bli altfor varm. Vet ikke om det har noe å si heller, men er ubehagelig når pc'en blir så varm at lårene blir røde :/

Skrevet

spurte legen min om dette å han anbefalte ikke å ha laptoppen på magen selv om man har en pute imellom.. men om man hadde en trefjøl under skulle d nok gå bra:)

Skrevet

Jeg sitter med den på fanget, med puter under da, har også trådløs nettverk så jeg vet ikke om det har noe å si jeg.

men bare føler at det er litt tryggere med puter under:)

og hvis det hadde vært super farlig så syntes jeg vel at det skulle vært mer om det, eller? kanskje jeg bare et teit nå:/

Skrevet

Det er som sagt farlige stråler rundt om i hele rommet, tilogmed fra naboen, når man bruker trådløst nett. Det har jo vært endel saker i media ang. at de ikke vil ta i bruk trådløse nett på skoler nettopp pga. stråling. Og det hjelper INGENTING med en fjæl eller en pute under pc'en ;) De nyeste pc'ene har som regel trådløs-antenna innebygget i skjermen uansett. Det eneste som kan skje hvis man har pute eller noe annet under pc'en er at den kan bli ødelagt. Den får ikke nok luft og blir for varm (jobber innen IT og vet hva jeg snakker om). =)

Skrevet

Farlige stråler, sier du...Så da er det ikke helt trygt, da, eller? Skulle så gjerne lest noe om dette et sted. Noen som vet om en artikkel eller noe? Fant bare om mobiltelefoner...

Annonse

Skrevet

Enig med anette over her..

Vi har så sinnsykt mange stråler som går igjennom kroppen vår til alle døgnets tider - og det er ingenting vi kan gjøre for å beskytte oss for dem, for sånn har vi lagt verden opp til å være selv ;)

En ny studie av Sinef viser at 15 minutter i mobiltelefon gir like mange farlige stråler i deg som 1 år med laptop! Så jeg hadde mye heller bekymret meg for mobilbruken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...