Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest kalimaris
Skrevet

Noen her som har jobb som avisbud eller har hatt? Vet de begynner kl 4, overlever man det i lengden?? Og hva tjener man egentlig?? Er inne på tanken om en slik jobb, fordi jeg trenger å frigi tid om dagen for å skrive (har ikke utgitt noe, men har planer), og for å få mer tid med ungene (tenker å ha dem i halv plass i bhg). Tjener 15000 i mnd netto i dag og det trengs.. Minus halve barnehage-beløpet vil det si at jeg trenger å få inn 12000-13000 i mnd. Klarer man det på aviser da?? Spørs vel, har ikke jet-bil slik at jeg kan ta mange ruter heller. Hm..

Skrevet

Jeg har hørt at privat personer ikke lenger får lov å kjøre rundt med abonnements aviser. da må de i såfall ha et eget firma. Vet min onkel gjorde det. Men privat personer tror jeg bare har lov til å selge løssalgs aviser. Men min onkel fikk vel utbetalt 30.000 i mnd men han kjørte mange aviser :P

Skrevet

Jeg er ikke avisbud da, men broren min er. Han går vel med 13000 ca etter skatt, og trives godt i jobben. Men han har flere ruter og jobber noen ganger fra 12-7, andre ganger mer eller mindre. Leverer også reklame. Men har alltid dagene fri.

Gjest kalimaris
Skrevet

Det er gjennom et distribusjonsfirma. (fellesdistrubisjonen Østfold) De søker ofte etter folk har jeg sett, men vet ikke hva man tjener.

Skrevet

Joda, og det er stor mangel på folk som vil ha denne typen jobb, over hele landet, så det er bare å ta kontakt med et distribusjonsbyrå.

Du får lønn etter antall aviser du leverer. I tillegg kommer reklame, bøker, lokalaviser, alt ettersom hva slags avtaler dist. selskapet du jobber for har. Avlønningen er ekstremt komplisert, derfor er det vanskelig å si noe om lønn - men jeg kjenner folk som tjener både 20 og 30 000 på aviskjøring.

Gjest kalimaris
Skrevet

Ja det er jo noe sånt jeg kunne tenkt meg. Hadde klart meg på 13 000 jeg. Blir jo en slags natt-jobb det da.. Hm da får jeg sjekke det ut litt mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...